رباب عزیزخانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد:
مهدی احمدی نقش خانواده ها و مربیان کودکان و نوجوانان را در سوق دادن این قشر به کتابخوانی مهم تلقی کرد و تصریح نمود: سنت قصه گوئی در شب برای کودکان یکی از بهترین روش های علاقمند کردن این عزیزان به کتاب و کتابخوانی است که باید بیشتر مورد توجه والدین باشد.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 21 October 2015

فرماندار پارس آباد از طرح راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار در مناطق روستائی حمایت کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، مهدی احمدی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد که با حضور حجت السلام برومند نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در محل فرمانداری پارس آباد برگزار شد، با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند آموزش به کودکان و نوجوانان و اطلاع رسانی فواید کتابخوانی است، اظهار داشت: برگزاری مسابقات کتاب خوانی و جلسات نقد و بررسی کتاب در محافل مختلف می تواند به ترویج بیشتر فرهنگ مطالعه کمک شایانی کند.

برای آینده بهتر، باید کودکان را با کتابخوانی آشنا کنیم

وی، غنی سازی کتب کتابخانه های عمومی را امری ضروری دانست و افزود: برای غنی سازی کتابهای بخش مرجع و مخزن کتابخانه ها، نیازمند کمک خیرین نیکوکار هستیم.

این مسئول، نقش خانواده ها و مربیان کودکان و نوجوانان را در سوق دادن این قشر به کتابخوانی مهم تلقی کرد و تصریح نمود: سنت قصه گوئی در شب برای کودکان یکی از بهترین روش های علاقمند کردن این عزیزان به کتاب و کتابخوانی است که باید بیشتر مورد توجه والدین باشد.

فرماندار پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود، از حمایت فرمانداری در خصوص راه اندازی کتابخانه عمومی سیار برای روستاهای پرجمعیت این شهرستان خبر داد و در خصوص تأمین اعتبار این طرح در سال مالی آینده قول مساعد داد.

در این جلسه، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن سخنانی، اهمیت اشاعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم و مرزی را مورد اشاره قرار داده و گفت: راه حل عبور از مشکلات فرهنگی و اقتصادی، توجه بیشتر به کتاب، علم و آگاهی است.

حجت الاسلام حبیب برومند، کتابخانه های عمومی را به مثابه داروخانه ای برای بیماری جهل تشبیه کرد و افزود: کتابخانه های عمومی، گنجینه ای از علم، ادب، هنر و فرهنگ بشری هستند که در اختیار علاقمندان قرار میگیرند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه، با تقدیر از توجه ویژه اعضای انجمن و مردم پارس آباد به مقوله کتابخوانی، لازمه موفقیت در ترویج فرهنگ مطالعه را، سرمایه گذاری فکری بیشتر بر روی کودکان دانست و اظهار داشت: خانواده ها، مربیان مهدهای کودک و دبستان ها و کتابداران بخش کودک، سه حلقه مهم مثلثی هستند که میتواند عادت به کتابخوانی را در ذهن و روان کودکان نهادینه کند.

رباب عزیزخانی، همدلی و مشارکت ارگانهای فرهنگی در فرهنگ سازی مطالعه را ضروری دانست و افزود: کتابخوانی، رشد و پرورش فضائل علمی، اخلاقی و اجتماعی را در پی دارد به طوریکه رابطه مستقیمی با میزان کتابخوانی و رشد فرهنگ شهرنشینی در بین مردم وجود دارد.

وی، راه اندازی کتابخانه عمومی سیار ویژه مدارس و زنگ مطالعه در مدارس را مستلزم همکاری مسئولان دانست و خاطرنشان ساخت: آینده هر جامعه ای، به تربیت نسل آگاه و خردمحور بستگی دارد.

قابل ذکر است که در ابتدای این جلسه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه پیش انجمن، میزان تحقق این مصوبات را به اعضا گزارش نمود.

حجت الاسلام پورمحمد، در بخش دیگری از سخنان خود، از وجود نزدیک به 93 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: بیش از 7 هزار 500 شهروند پارس آبادی در 8 باب کتابخانه عمومی نهادی و 2 باب کتابخانه عمومی مشارکتی عضویت فعال دارند.

این مسئول، برگزاری مسابقه داستان کوتاه 72 کلمه ای در خصوص واقعه عاشورا و برگزاری دوره ویژه آموزش مهارت قصه گوئی ویژه مادران کودکان عضو کتابخانه های عموم را از جمله برنامه های آینده این مراکز بیان نموده و خاطرنشان ساخت: توسعه فعالیتها و خدمات کتابخانه ای نیازمند همکاری شهرداران در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی و اجرائی کردن این قانون است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار