رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ با هدف همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت ایمنی جاده‌ها و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای در قرارگاه پلیس راه استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 10 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش، فرمانده پلیس راه استان قزوین در رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ که ۲۰ اسفند در محل قرارگاه پلیس راه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در طرح زمستانه پلیس راه علی‌رغم افزایش پنج درصدی تردد‌ها نسبت به سال گذشته، شاهد روند کاهشی تصادفات بودیم.

وی ادامه داد: برای طرح نوروز که با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، پیش‌بینی می‌کنیم حجم تردد‌ها نسبت به سنوات گذشته افزایش یابد، امیدواریم با همدلی دستگاه‌های خدمت‌رسان بتوانیم نوروزی شاد، سلامت و بدون حادثه را پشت‌سر بگذاریم.

ذاکری‌منش بیان کرد: در نوروز سال گذشته ۴۸ درصد تصادفات بین ساعات ۱۲ تا ۲۰ و همچنین ۴۹ درصد تصادفات در آزادراه‌ها رخ داده است، ۴۰ درصد تصادفات به‌دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده و یکی از اصلی‌ترین علل تصادفات نیز عدم توجه به جلو گزارش شده است.

وی گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته پلیس با آمادگی کامل، تجهیزات به‌روز و نیرو‌های کارآمد در ایام نوروز به‌صورت شبانه‌روزی در محور‌های مواصلاتی استان حضور دارد و با ۵۰ تیم محور‌های استان را پوشش خواهیم داد و در تحقق اهداف خود و خدمت‌رسانی به مردم از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده خواهیم کرد.

فرمانده پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: شعار نوروز امسال آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت است، امیدواریم بتوانیم در سایه قرآن و ضمن رعایت نکات ایمنی از سوی مردم، نوروزی بی‌خطر را تجربه کنیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه سالانه بالغ بر ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، لازم است هموطنان عزیز در سفر‌های خود ضمن استفاده از کمربند ایمنی، از عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا تصادفات جانی و مالی را به حداقل ممکن برسانیم.

ذاکری‌منش تصریح کرد: در راستای هوشمندسازی پلیس، کروکی‌های کاغذی حذف شده است، امیدواریم با استفاده از دستگاه‌های هوشمند بتوانیم گام مهمی برای خدمات‌رسانی بهتر و سریع‌تر به هموطنان عزیز برداریم.

ایمنی راه‌ها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت است

در ادامه این برنامه مهدی رجحانی، معاون امور عمرانی استانداری قزوین، اظهار کرد: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های گردشگری خود، هر ساله میزبان مسافران زیادی است، این میزبانی در طول سال استمرار دارد، اما در نوروز از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی ادامه داد: ایمنی راه‌های استان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ماست و مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تأکید فراوانی دارند و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده‌اند، بنابراین بر همه ما تکلیف است از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا از آمار حوادث تلخ و تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

رجحانی گفت: از تلاش‌های مستمر پلیس و همه دستگاه‌های خدمت‌رسان در ایام زمستان قدردانی می‌کنیم و برای روز‌های پر کار پیش‌رو برای آنان آرزوی موفقیت داریم، ارزش کار این عزیزان در جایگاه‌ها و نقش‌های مختلف زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که شاهد کاهش آمار تصادفات و حوادث تلخ هستیم.

وی بیان کرد: هر کاری که برای خدمت به مردم و جلب رضای خدا باشد ارزشمند و مقدس است، اگر می‌خواهیم تلاش‌های ما به ثمر بنشیند و نتیجه‌بخش باشد باید کار تیمی و همدلانه انجام دهیم، چرا که خداوند برکت را در کار تیمی نهاده است.

۳۰۰ راهدار در طرح نوروزی مشارکت دارند

در ادامه این برنامه جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در کریدور ارتباطی قرار دارد، در ایام نوروز پیک ترافیک در راه‌های استان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تردد و حتی ۲ میلیون تردد در روز می‌رسد. در طرح نوروز ۳۰۰ راهدار با ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری مشارکت دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۶ پایگاه راهداری و ۲۴ تیم امدادی و اکیپ عملیاتی فعال هستند. امسال برای سومین سال پویش همراهان سفر ایمن را داریم که از روز ۲۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد، علت راه‌اندازی پویش این است که ۴۰ درصد از متوفیان تصادفات، سرنشین‌های خودرو‌ها هستند که راننده نیستند، این پویش با هدف استراحت و رفع خستگی راننده و سرنشینان با هشتک «همه چشم به راهیم» راه‌اندازی شده است.

بالاترین عبادت خدمت به خلق است

در ادامه این برنامه سرهنگ داود عبدالمالکی، جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین، اظهار کرد: عبادت یعنی هر کس در پیشه خود رضای خدا و مردم را در نظر داشته باشد، بنابراین بالاترین عبادت خدمت به خلق است. هر زمان تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی استان بیشتر شود، خدمات پلیس نیز مضاعف خواهد شد و ما در این خدمات‌رسانی از هیچ کوششی جهت رعایت نظم و انضباط ترافیکی و سلامت جان و مال هموطنان عزیز دریغ نخواهیم کرد.

عبدالمالکی ادامه داد: در رزمایش نوروزی پلیس راه، پلیس با همکاری و همدلی دستگاه‌های خدمت‌رسان به‌صورت شبانه‌روزی در کنار مردم است چراکه باید حوادث جاده‌ای به حداقل ممکن برسد و حتی یک کشته و مصدوم هم زیاد است، تحقق این موضوع با هم‌پوشانی دستگاه‌های خدمت‌رسان اتفاق می‌افتد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به هشدار‌های پلیس توجه کنند تا همکاران ما بتوانند خدمات‌رسانی مناسبی را به مسافران نوروزی داشته باشند و شاهد نوروزی کم‌حادثه باشیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار