نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دشمن بیشتر از ما منتظر نتیجه انتخابات است، چون نتیجه انتخابات و درجه مشارکت برای آن‌ها بسیار مهم است و آن‌ها برنامه‌های خود را بر اساس مشارکت ما عملیاتی خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 23 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سید حسن عاملی، امروز چهارم اسفند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، بر اهمیت مشارکت در انتخابات تاکید و اظهار کرد: دشمن بیشتر از ما منتظر نتیجه انتخابات است، چون نتیجه انتخابات و درجه مشارکت برای آن‌ها بسیار مهم است و آن‌ها برنامه‌های خود را بر اساس مشارکت ما عملیاتی خواهند کرد. مبادا کسی با عدم شرکت آن‌ها را تشویق به طراحی توطئه علیه کشور ما نماید انسجام ملی بزرگترین مولفه قدرت است و از تمام مولفه‌ها بالاتر می‌باشد و در تعبیری دقیق انسجام ملی، سلاح ماست و هیچ عاقل سلاح خود را در برابر دشمن زمین نمی‌گذارد مخصوصاً اینکه ما در خطرناک‌ترین منطقه قرار گرفته ایم. در طول تاریخ هر ملتی که سلاح را در برابر دشمن زمین گذاشته بدون استثنا ذلیل شده است. همه توجه کنند که امروز روز کاشتن است و فردا روز درویدن.

وی گفت: گاهی از اوضاع کشور انتقاد می‌کنیم و درست هم است و باید با نیت اصلاح، انتقاد کنیم انتقاد از نارسایی‌ها با نیت اصلاح از بزرگترین حسنات یک مسلمان و یک هم وطن است الان فرمان و فرصت دست خود ماست اگر کسی هم انتقاد بکند و هم دست به اصلاح نزند واقعاً هم به خود و هم به کشور ظلم کرده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: از اصرار دشمن بر عدم حضور در پای صندوق‌های رای باید بفهمیم که وظیفه ما چیست مبادا در صف دشمنان کشور عزیز قرار بگیریم هیچ انتخاباتی در دنیا مثل انتخابات ما مورد هجمه نیست آیا در علت آن فکر کرده اید؟ همه توجه کنیم که انتخابات سنگر کشور است و ترک سنگر فرار از میدان جنگ است و یکی از گناهان کبیره"الفرار من الزحف" است خدای متعال در قرآن دستور داده که فرار از میدان جنگ ممنوع است مگر اینکه جهت تاکتیک جای خود را عوض کنید در هر دوره‌ای که ما سنگر را خالی کرده ایم سال‌های متمادی کشور در سراشیبی شدید افتاده است.

آیت الله عاملی گفت: توجه کنیم که در صحنه ابدیت هم از رای و هم از عدم رای سوال خواهد شد بنابراین در هر دو شق باید حجت شرعی و عقلی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: انتخابات مجلس اهمیت بسیار ویژه دارد، چون تاثیر مجلس از رئیس جمهور بیشتر است، چون رئیس جمهور هر چه تصویب کند باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد نمایندگان می‌توانند رئیس جمهور را عزل کنند، اما رئیس جمهور نمی‌تواند مجلس را منحل کند بنابراین این جمله که امام می‌گوید مجلس در راس امور است دلیل کاملاً حقوقی هم دارد یک وظیفه مهم مجلس نظارت بر دولت است، اما مجلسی می‌تواند بر دولت نظارت کند که خودش در برابر دولت مشکل نداشته باشد یعنی نباید این طور باشد که مثلاً ۱۸۰ نماینده استیضاح وزیر را امضاء کند، اما روز رای گیری عدد ریزش کند اینکه مجلس در برابر دولت مشکلی نداشته باشد این دست مردم است که چه کسی را انتخاب کنند.

وی افزود: اراده ملی از طریق انتخابات مخصوصاً انتخابات مجلس در کشور تنفیذ می‌شود و لذا مجلس به تعبیر حضرت امام عصاره ملت است پس در هر شهر هم باید عصاره فضائل اهالی آن منطقه به مجلس برود حالا بینکم و بین الله کسی را که قصد دارید به مجلس بفرستید آیا عصاره فضائل منطقه ماست؟!

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه از کاندیدای خاصی در انتخابات پیش رو حمایتی انجام نمی‌دهد خاطر نشان کرد: همه عزیزان دقت کنند بنده از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کنم حتی در مجالس خصوصی هم به سوال اطرافیان که به چه کسی رای دهیم جواب نمی‌دهم الحمدالله که ملت ما احتیاج به قیم ندارند و خودشان قدرت تشخیص دارند.

وی در خصوص معیار‌های سلبی برای انتخاب نماینده اصلح برای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر کسی را که دیدید خودش را به طور خاص به بنده منتسب می‌کند بدانید دروغگو است و به او رای ندهید اگر کسی با پول سراغ شما آمد حتما به او رای ندهید این اهانت بزرگ به شماست اگر وعده‌های غیر قابل عملی و خارج از طاقت خود داد حتماً به او رای ندهید اگر با تخریب دیگران می‌خواهد به مجلس برود حتماً به او رای ندهید اگر اطرافیان ناباب دارد به او رای ندهید اگر انسجام ملی را به هم می‌ریزد این ظلم به کشور و ظلم به ملت و ظلم به آینده فرزندان ماست در آنجا نیز حساس باشید. اگر دیدید تبلیغات نامتعارف دارد حتماً به او رای ندهید.

وی به مناسبت روز سرباز گمنام که روز نیرو‌های اطلاعاتی است، اظهار کرد: حضرت امام به این عزیزان لقب سربازان گمنام نام داده اند ما در متلاطم‌ترین نقطه جهان در اوج امنیت هستیم ظاهر قضیه آسان به نظر می‌رسد، ولی مدیون زحمات طاقت فرسای نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی هستیم آن‌ها با توطئه‌های سازمان دهی شده از طرف سرویس‌های جاسوسی بسیار خطرناک و کارشناسان زبده عملیات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به فضائل شب نیمه شعبان اظهار کرد: سفره با عظمتی در پیش است سفره‌ای که بعد از شب قدر نظیر ندارد «رزق و روزی ها» در آن شب نوشته می‌شود اجل‌ها در آن شب مقدر می‌گردد شبی است که خداوند به ذات خود قسم خورده که سائل را در آن شب دست خالی برنگرداند شبی است که خداوند در آن شب نفحات، جوایز، عطایا و مواهب دارد و آن شب نیمه شعبان است. بر احیای این شب به طور خاص تاکید شده است و سال‌های متمادی است که جوانان شهر، مومنین و متدینین در این شب در مسجد «آقا» تا صبح بیتوته می‌کنند برنامه‌های خاص اجرا می‌شود و خادمین مسجد با «سحری» از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار