رئیس ستاد برگزاری انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر در استان واجد شرایط رأی‌دهی بوده که از این تعداد، ۳۶۲ هزار و ۶۲۱ نفر آقا و ۳۵۲ هزار و ۲۲۸ نفر خانم هستند.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 21 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محسن حسین‌میرزایی دوم اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و فضای مجازی چهارمحال و بختیاری با تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان و با اشاره به اینکه اهمیت موضوع انتخابات ۱۱ اسفندماه باعث شد که از یک سال قبل برای این رویداد مهم سیاسی برنامه‌ریزی آغاز شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری ابتدای امسال چهار راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات را پیش روی ما ترسیم کردند که پس از ابلاغ وزارت کشور و برابر قانون، ستاد انتخابات استان شکل گرفت و موضوعات ناظر بر این رویداد مهم و حساس سیاسی به‌روز و به‌لحظه پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه ۲۹ هیئت اجرایی در ۱۲ شهرستان و ۱۷ بخش تشکیل شده است، ادامه داد: این هیئت‌ها متشکل از معتمدان مردمی و سه نفر اعضای حقوقی هستند که با هماهنگی فرمانداران و با تأیید هیئت نظارت بر انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و جمعاً ۳۱۹ نفر اعضای هیئت‌های اجرایی هستند.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه ۶۸۴ از آحاد مردم و جای‌جای استان در مرحله پیش‌ثبت‌نام نام‌نویسی کردند، بیان کرد: این رقم در تاریخ ۴۴ ساله ادوار انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بی‌سابقه است که در نهایت، ۳۷۰ نفر ثبت‌نام نهایی کردند و ۱۵۷ کاندیدای مجلس تا این لحظه آماده آغاز کارزار انتخاباتی از ۱۲ امشب هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری بالغ بر ۱۰۰ جلسه با اقشار مختلف مردم در راستای برپایی انتخابات پرشور، توضیح داد: این جلسات در استانداری و فرمانداری‌ها با هدف اجرایی ساختن منویات مقام معظم رهبری و به‌ویژه تحقق مشارکت حداکثری برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

حسین‌میرزایی با یادآوری نقش خاص و جایگاه ویژه اهالی رسانه در ایجاد تحول در جامعه و به‌ویژه در عرصه انتخابات، تأکید کرد: انتظار داریم که با کمک و همکاری اهالی رسانه از امشب تا روز انتخابات یک کار ویژه را در جهت ایجاد ذوق و شوق در استان و ترغیب مردم برای مشارکت انجام دهیم.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: رسانه‌ها با توجه به جایگاه ویژه در بین مردم یک فرصت و ظرفیت مغتنم هستند، زیرا مورد اعتماد و حلقه واسط میان مردم و مسئولان به‌شمار می‌روند؛ بنابراین انتظار می‌رود رسانه‌ها در فرصت باقیمانده تا انتخابات، عزم جدی را برای عملیاتی کردن چهار راهبرد مورد تأکید مقام معظم رهبری در عرصه انتخابات به‌ویژه راهبرد مشارکت حداکثری به کار گیرند.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: رسانه‌ها همچنین در مباحث رقابت، امنیت و سلامت انتخابات نیز می‌توانند با فرهنگ‌سازی بسیار اثرگذار باشند ضمن اینکه می‌توانند با انجام یک کار ویژه امیدآفرینی را در بین مردم ایجاد کرده و آنان را برای حضور در پای صندوق‌های رأی ترغیب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر اینکه امروز جامعه ما به‌شدت نیازمند امیدافزایی است، بیان کرد: امروز دشمنان مشغول ناامید ساختن مردم هستند لذا رسانه‌ها می‌توانند با عدم توجه به زبان‌های ناامیدکننده دشمن برای امیدافزایی در جامعه تلاش کنند.

حسین‌میرزایی بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه برای انتخاب اصلح را از دیگر نقش‌های رسانه‌ها در عرصه انتخابات عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها به‌ویژه می‌توانند شاخص‌های نماینده اصلح مجلس را در کلام امامین انقلاب برای مردم بازگو کنند و در خصوص بایسته‌های نماینده در تراز انقلاب روشنگری داشته باشند.

وی در خصوص آمار شعب اخذ رأی در استان، تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری ۷۹۱ شعبه اخذ رأی شامل ۵۸۱ شعبه ثابت و ۲۱۰ شعبه سیار پیش‌بینی شده است که ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۰ شعبه أخذ رأی روستایی هستند. این استان چهار کرسی در مجلس دارد که در این دوره از انتخابات، برای هر کرسی به طور میانگین ۴۰ نامزد با هم رقابت می‌کنند.

بیش از ۷۱۴ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی هستند

حسین‌میرزایی تصریح کرد: ۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر در استان واجد شرایط رأی‌دهی بوده که از این تعداد، ۳۶۲ هزار و ۶۲۱ نفر آقا و ۳۵۲ هزار و ۲۲۸ نفر خانم هستند.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این استان، ۹ نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد، سه نفر تأیید صلاحیت شدند و از ۲۵ بهمن رقابت انتخاباتی را شروع کردند.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه ۸۵۰۰ نفر کار تسهیلگری انتخابات را در این استان بر عهده دارند، توضیح داد: این افراد شامل اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارتی، نمایندگان فرمانداران، نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی، معتمدین شعب و ... هستند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی این افراد با نصب‌العین قرار دادن تقوا به اجرای مُر قانون می‌پردازند و کاملاً بی‌طرف هستند، افزود: تمام تلاش ما این است و همواره تأکید می‌شود که قانون‌مدار و بی‌طرف مطلق باشیم. از نامزد‌های انتخابات مجلس نیز که برای قانونگذاری در کشور کاندید شده‌اند انتظار می‌رود که خودشان و طرفداران آن‌ها مُر قانون را رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: در حوزه انتخابیه فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار ۳۹ نامزد، در حوزه بروجن ۳۵ نفر، در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر ۴۷ نفر و در حوزه شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد ۳۷ نفر با هم رقابت می‌کنند که تبلیغات انتخاباتی از ۱۲ امشب آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات ادامه دارد.

حسین‌میرزایی در پایان گفت: تمام تلاش‌هایی که برای برگزاری انتخابات باشکوه در روز ۱۱ اسفندماه می‌شود باید باعث ایجاد وحدت و هم‌افزایی در استان شود همچنان که مقام معظم رهبری از این عرصه با عنوان جشن یاد می‌کنند و لذا ماحصل جشن انتخابات می‌بایست منجر به وحدت و همدلی و وفاق بین آحاد جامعه شود که رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی باید به این سمت و سو بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار