کد خبر: ۱۱۵۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 06 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 17/11/1402 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

دستگیری سارق دوچرخه با 50فقره سرقت در قائم شهر

سردار مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگيري سارق دوچرخه  با 50 فقره سرقت در شهرستان قائم شهر خبر داد.

به گزارش خبرگار خبرگزاری پلیس، " سردار حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان قائم شهر، پي گيري موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان قائم شهر با انجام تحقيقات ميداني، متهم به سرقت دوچرخه را شناسايي و با هماهنگي قضائي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اين که متهم در تحقيقات به عمل آمده به 50 فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان قائم شهر اعتراف کرد، تصريح کرد: ماموران انتظامي در بازرسي از مخفيگاه متهم 15 دستگاه دوچرخه سرقتي را نیز كشف کردند.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به دستگيري دو مالخر در اين خصوص، اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده مقدماتي براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

----------------------------

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کمد دیواری

سردار مفخمی، فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار میلیاردی متواری که در داخل کمد دیواری مخفیگاهش  در شهرستان سوادکوه مخفی شده بود، خبر داد . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار " حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر بیان داشت:در پی مراجعه احدی از شهروندان شهر زیراب و ارائه شکایت مبنی بر اینکه فردی به بهانه ساخت و ساز ساختمان از وی مبلغ بیش از 10 میلیارد ریال دریافت کرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری 13 زیراب شهرستان سوادکوه با هماهنگی قضایی و در یک عملیات غافلگیرانه، متهم را که بیش از 14 سال از شهرستان ورامین متواری بوده در داخل کمد دیواری دستگیر  مخفیگاهش کردند .

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم که یک کلاهبردار حرفه ای و سابقه دار و دارای 30 پرونده قضایی و متهم بوده و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی خود و 30 پرونده دیگر کلاهبرداری در استان ها دیگر اعتراف کرد.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطر نشان کرد: شهروندان مراقب باشند در صورتی که از آنان به بهانه ساخت و ساز کلاهبرداری شده برای طرح شکایت به پلیس شهرستان سوادکوه مراجعه کنند.   

----------------------------

انهدام باند سارقان سیم برق با 80  فقره سرقت در شرق مازندران

سردار مفخمی، فرمانده انتظامي استان مازندران از انهدام باند سارقان حرفه‌اي در حرکت و کشف 80  فقره سرقت سیم و کابل برق در شرق مازندران خبر داد. 

سردار " حسن مفخمی شهرستانی " در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر بيان کرد: در پي وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در شرق مازندران، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس قرار گرفت.

وي اظهار داشت: پس از بررسي صحنه‌هاي سرقت محرز گرديد که باندي متشکل از سارقان سابقه‌دار حرفه‌اي در حرکت، به صورت سريالي پس از سرقت پلاک‌هاي خودرو شهروندان و نصب بر روي خودرويي ديگر، اقدام به سرقت سیم و کابل های برق مي‌کنند.

فرمانده انتظامي استان مازندران ادامه داد: ماموران انتظامي شهرستان بهشهر با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 2 سارق حرقه‌اي و یک مالخر که اعضاي يک باند بودند را شناسايي و آنان را در یک عمليات پلیسی‌ دستگير کنند.

این مقام انتظامی تصريح کرد: متهمان پس از مواجه شدن با مستندات پليس، به 80  فقره سرقت سیم و کابل برق و پلاک‌هاي خودرو اعتراف کردند،.

سردار مفخمی با بیان اینکه سارقان در شهرهاي شرق استان مازندران ( ساری ، نکا ، میاندرود ، گلوگاه ) و استان گلستان (گرگان ، کردکوی ، بندرگز ) نيز سابقه سرقت داشته‌ و اعتراف کردند، اظهار داشت: سارقان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

----------------------------

خلع ید 7هزار متری اراضی ملی در گلوگاه

سردار حسینی، جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از خلع ید 7هزار و 727 متر از اراضی ملی از چنگ زمین خواران در شهرستان گلوگاه خبر داد . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: در پی تصرف 7 هزار و 727متر مربع از اراضی ملی توسط افرادی سودجو در شهرستان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اظهار داشت: ماموران انتظامی طی هماهنگی قضائی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان گلوگاه، زمین های تصرف شده از چنگ این افراد رها سازی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 80 میلیارد ریال عنوان کرد.  

سردار حسینی در پایان خاطرنشان کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است .

----------------------------

دستگيري سارقان سیم و کابل برق در نوشهر

سرهنگ درویشی، فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري 3 سارق سیم و کابل برق با 11 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ " علی اکبر درویشی " در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در حوزه استحفاظی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقیقات پليسي، ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسايي سارق شدند و با هماهنگی های قضائی، ماموران در عملياتی ضربتی و غافلگیرانه متهمان را دستگير کردند.

فرمانده  انتظامي شهرستان نوشهر، تصريح کرد: متهمان در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اقرار کرد و مقدار 300 متر  سیم و کابل برق از مخفیگاه  آنها  کشف  و پس از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.

سرهنگ درویشی در خاتمه از شهروندان خواست: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله انتظامی و امنیتی از طریق سامانه 110 و یا کلانتری و پاسگاه محل سکونت خود، پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان یاری کنند.

----------------------------

کشف 3 تن چوب قاچاق در محمودآباد

سرهنگ حسین زاده ، فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از توقيف خودروي نيسان حامل 3 تن چوب جنگلي قاچاق در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران کلانتری11 باهمکاري اداره منابع طبيعي در مسير حوزه استحفاظي به يک خودروي نيسان  حامل چوب مشکوک شدند.

وي، افزود: ماموران خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 3 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد، تصريح کرد: راننده خودرو پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل داده شد.

سرهنگ حسین زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

----------------------------

دستگیری 3 سارق سرقت منزل در تنکابن 

سرهنگ دیلمی، فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق حرفه ای منزل با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف نمودند.

سرهنگ دیلمی از کشف مقادیر قابل ملاحضه ای اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هر گونه رفتار مشکوک در اطراف منزل و مغازه خویش را سریعا با سامانه 110 مرکز فوریت های پلیسی تماس حاصل نمایید .

----------------------------

دستگیری سارقان به عنف در "آمل" 

سرهنگ کیان مهر، سرپرست انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارقان به عنف در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس ، سرهنگ "حسین کیان مهر" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان آمل و شکایت از سرنشینان یکدستگاه سواری رانا سفید رنگ با پلاک مخدوش اقدام به سرقت اموال شهروندان می کردند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه با اقدامات فنی و بررسی های تخصصی متهمین شناسایی و مورد رصد قرار گرفته، نهایتاً در یکی از محور مواصلاتی سوادکوه (با همکاری پلیس شهر پل سفید)، در حین ورود مجدد به استان زمین گیر، خودروشان توقیف  و سرنشینان دستگیر شدند. 

سرپرست انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهمان با هماهنگی قضایی جهت ادامه تحقیقات در اختیار کاراگاهان پلیس اگاهی میباشند.

سرهنگ کیان مهر در پایان به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به فوریت های پليسی 110 اطلاع دهند.

----------------------------

دستگیری سارق و اوراق کننده خودرو  در ساری 

سرهنگ حسن زاده، فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق و اوراق کننده خودروهای سرقتی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح این خبر گفت: طی تحقیقات اطلاعاتی آگاهی این فرماندهی تیم آگاهی،اطلاعات و یگان امداد،برابر هماهنگی قضایی اقدام به دستگیری سارقی که اقدام به سرقت و اوراق کردن خودروی شهروندان می کرد، اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پس از دستگیری متهم، در بازرسی از مخفیگاهش یک خودروی زانتیا سرقتی،یک موتور سیکلت،یک شاسی موتور سرقتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده برای متهم، پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ حسن زاده در پایان از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد: از پارک کردن خودرو در مکان های تاریک و کوچه های خلوت تا جای ممکن خودداری کنند.

----------------------------

دستگيري ضارب پزشک اورژانس در نور 

سرهنگ اميني، فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري ضارب پزشک اورژانس بيمارستان امام خميني (ره) شهر نور خبر داد و گفت: پليس اجازه هنجار شکني به مخلان نظم و امنيت را نخواهد داد. 

سرهنگ کارآگاه " احمد اميني" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي مبني بر ضرب و جرح پزشک اورژانس بيمارستان امام خميني (ره) شهر نور، بلافاصله عوامل انتظامي در محل حادثه حاضر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور ادامه داد: ماموران با تحقيقات و اشراف اطلاعاتي ضارب را شناسايي و بلافاصله دستگير و با تشکيل پرونده روانه دادسرا کردند.

سرهنگ اميني با اشاره به اينکه تمام اقدامات کارکنان اورژانس در راستاي خدمت گذاري به مردم است گفت: پليس با تمام توان با مخلان نظم و امنيت برخورد مي کند و اجازه جولان به افراد فرصت طلب و هنجار شکنان را نمي دهد.

----------------------------

مشارکت مردمي؛ بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي

يکي از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب بزرگ و شکوهمند جمهور اسلامي ايران مشارکت مردمي در به ثمر رسيدن آن با رهبري امام خميني(ره) بوده است.

با نگاهي اجمالي به تاريخ معاصر و روند شکل گيري انقلاب از دوران پهلوي حضور همه جانبه مردم در صحنه را به وضوح شاهد خواهيم بود، حضوري که بيانگر اراده و خواست مردم بر ستم ستيزي در برابر رژيم پهلوي بوده و اين اراده توانست دست ايادي استکبار و ابر قدرت هاي جهان را از کشور مان کوتاه کرده و آنها را براي هميشه تشنه منابع زير زميني مملکت ما نگه دارد.

در جريان انقلاب مردم با همت و اراده شان استقلال وآزادي رابه ارمغان آوردند،عزت وآزادي اي که هميشه موجب غرور و سرافرازي ايران و ايراني بوده و اين عزت و سربلندي در 12 فروردين ماه 1358 با مشارکت گسترده مردم در پاي صندوق ها و راي به نظامي مقدس جمهوري اسلامي ايران به اوج خود رسيد.

مردم با آري گفتن به "نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران" پا در جاي پاي همه شهدايي گذاشتند که در راه مبارزه با رژيم طاغوت پهلوي گام برداشته و اين گونه ياس و نا اميدي را در جان دشمنان و ايادي استکبارو همه زياده خواهان جهان نهادينه کردند.

مردم پس از انقلاب بارها و بارها با حضور در پاي صندوق هاي راي به روشني اثبات کردند که سرنوشت زندگي شان بر دستان خودشان بوده و به هيچ بيگانه اي حق دخالت در امورات داخلي مملکت را نخواهند داد.

استقلال هر کشوري گوياي قدرت و اقتدار مردم آن است، استقلال هدف بزرگ مردم کشوري است به بزرگي ايران که هيچ گاه مستمره هيچ کشوري نبوده و به هيچ وجه در برابر تعرض و گستاخي هاي ايادي استکبار سکوت نکرده است.

ايران سرزمين مردان بزرگي است که هميشه خواهان رقم زدن سرنوشت خود با دستان خود بوده اند، وجود جوان مرداني چون ميرزاکوچک خان ها، رييس علي دلواري ها، شيخ حسن جوري ها و هزاران بزرگ مردان ديگري که در برابر بيگانگان قد علم کردند و تا خاک اين مرزو بوم مثل هميشه صرفا متعلق به ايران و ايراني است،گوياي اين ادعاي ماست.

اکنون که در آستانه جشن 45 سالگي انقلاب پرشکوه نظام مقدرس جمهوري اسلامي ايران هستيم هر ايراني با غيرت صرف نظر از وجود همه مشکلات اقتصادي و غير اقتصادي و سختي و رنج هاي ناشي از هجمه هاي رسانه اي بيگانگان و تبليغات ناجوانمردانه  که از سوي برخي از مخلان و دغلکاران داخلي و سياستمداران حيله گر بيگانه که قصد ضربه زدن به اين آب و خاک را دارند، بخوبي مي دانند که بيگانه حق دخالت در امورات داخلي ما را نداشته و اين ما خود هستيم که بر سرنوشت خود تاثير مي گذاريم.

مردم ايران در حال حاضر به حدي از رشد و آگاهي رسيده اند که بر همه حقوق شهروندي و انساني خود واقف بوده و بخوبي مي دانند که در يک جامعه مدرن و پيشرفته اين وجود قوانين محکم و مستدل است که روابط بين افراد با يکديگر و همچنين افراد با شخصيت هاي حقوقي را تنظيم کرده و سبب نظم بخشي در سطوح مختلف مي شود.

مردم ما بخوبي آگاهند که نمايندگان مجلس بعنوان وکلاي مردم در مجلس شوراي اسلامي چه وظايف خطيري را با وضع قوانين برعهده داشته و با مداخله بموقع در امورات مختلف و حتي زير سوال بردن بسياري از مسئولان در پي احقاق حق مردم مي باشند.

بنابراين برهمه ما واجب است تا براي خنثي کردن همه توطئه هاي ايادي استکبار بويژه حيله گري هاي ابر رسانه هاي دنيا و همچنين انتخاب وکلايي که در پي تثبيت حقوق ما در مجلس شوراي اسلامي به عنوان يکي از بزرگترين مجاري احقاق حقوق در محل هاي اخذ آرا حضور يافته و با انتخاب افراد اصلح، سرنوشتمان را خود رقم بزنيم.

سرهنگ "سيد جعفر ساداتي" معاون فرهنگي و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران

 

خبر سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار