/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/
تابناک: رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان به‌عنوان قطب انتقال ژن حاصل تلاش‌های پی گیر و مجدانه همه محققان و دانشجویان پرتلاش این مجموعه دانشگاهی بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 08 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، احمدعلی فروغی بابیان اینکه شعار امسال رهبری تا حدود زیادی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) عملیاتی شده است با اشاره به چند مصداق عینی اظهار کرد: این واحد دانشگاهی برای نخستین بار در کشور از سوی شورای عالی دانشگاه‌های آزاد کشور به‌عنوان قطب انتقال ژن شناخته شد و این موفقیت بزرگ به‌طور حتم حاصل تلاش‌های پیگیر و مجدانه همه محققان و دانشجویان پرتلاش این مجموعه دانشگاهی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی دارای ضوابط و معیارهای مشخص و تعریف‌شده‌ای است، افزود: ژنراتورهای برق و انبارهای ذخیره آب زیرزمینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) زمینه حضور مستمر اساتید و دانشجویان در سر کلاس درس و آزمایشگاه‌های تخصصی را فراهم کرده است چراکه در تعریف مدیریت جهادی اشخاص باید از همه ظرفیت‌ها و لحظات خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: در طول سال جاری این واحد دانشگاهی علاوه بر برگزاری همایش‌های علمی مرتبط با شعار امسال مقام معظم رهبری تلاش کرده تا مقالات علمی پربار و ثمربخشی را در این زمینه تدوین کند .

فروغی با اشاره به بخشی از دستاوردهای عملی انتقال ژن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) ادامه داد: محققان این دانشگاه در طول دو سال گذشته تلاش کرده‌اند تا از طریق دست‌کاری ژنتیکی در حیواناتی مانند گوسفند نر و مرغ زمینه تولد گوسفندان دوقلو و تولید جوجه‌های برخوردار از نیم کیلو وزن بیشتر نسبت به نمونه‌های معمولی مشابه را فراهم کنند و درراه تجاری‌سازی دستاوردهای خود نیز تاکنون با موفقیت‌های بسیاری روبه‌رو بوده‌اند.

وی تصریح کرد: دانشگاه نقش مهمی در تربیت نیروهای انسانی جهادی و خبره در جامعه دارد و ازاین‌رو می‌تواند به شکل مستقیم در حل مشکلات و کاستی‌های پیش روی کشور مؤثر واقع شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :