امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: در نتیجه ایمانی که با محبت اهل‌ بیت آغشته شود ایمانی بسیار موثر، کارساز، لطیف، بسیار تاثیرگذار و همیشگی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷ 12 January 2024

گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب الله غفوری ظهر امروز جمعه (۲۲ دی‌ ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۱۹۷ سوره بقره می‌فرماید《زاد و توشه بردارید》 انسان در آخرت نیاز به زاد و توشه دارد.

وی افزود: در همین سفرهای محدود دنیایی انسان تدبیر کرده و مسیر را بررسی می‌کند برای یک سفر چند ساعته‌ای که می‌داند همه امکانات در مسیر است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ما انسان‌ها عقیدها، خصوصیات لفظانی، فضیلت‌های اخلاقی و اعمال صالح را با خود به آخرت می‌بریم، خداوند می‌فرماید《بندگان من زاد و توشه بردارید برای آخرت و بهترین زاد و توشه سفر آخرت تقوا است》.

وی عنوان کرد: اثر محبت یک اثر استثنایی است و کسانی که در محبت اهل‌ بیت از دنیا رفته‌اند و تمام تلاشش را کرده است که در این دنیا کاری را بر خلاف رضایت اهل‌بیت انجام ندهد و خود را با خواسته و نظر اهل‌ بیت پیامبر تنظیم می‌کند.

این مقام مسئول گفت: در نتیجه ایمانی که با محبت اهل‌ بیت آغشته شود ایمانی بسیار موثر، کارساز، لطیف، بسیار تاثیرگذار و همیشگی می‌شود.

وی اذعان کرد: محبت اهل‌ بیت یکی از محکم‌ترین دستگیرهای ایمان است که اگر کسی به آن دست بگیرد رها نمی‌شود و نجات پیدا می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: ماه رجب سر آغاز فصل معنویت سال برای اهل ایمان است و ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برای اولیا خدا و مومنان واقعی بسیار حائز اهمیت است.

وی تشریح کرد: مومنان توشه سال خود را طی این چند ماه برداشت می‌کنند و به نحوی تدبیر شده است که برای ورودی به مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان و شب قدر که با عظمت‌ترین شب و روز سال است مقدمه‌ای برای ورود به این مهمانی تنظیم شده است.

غفوری ادامه داد: ماه رجب به عنوان ماه استغفار و طلب آمرزش شناخته شده است و سفارشات متعددی درباره استغفار روزانه در این ماه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دعاهای ماه رجب بسیار سازنده و تاثیرگذار است و دعاهای ماه رجب جایگاه و عظمت خاصی در پیشگاه خداوند متعال دارد و باید با دقت خوانده شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار