مدیرکل‌هواشناسی استان اردبیل گفت: پاییز امسال گرم‌ترین فصل پاییزی بود که از بدو تاسیس ایستگاه‌های هواشناسی استان اردبیل رقم خورد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 26 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: پاییز سال ۱۴۰۲ گرم‌ترین پاییز از بدو تاسیس ایستگاه‌های هواشناسی استان اردبیل بوده است.

وی افزود: در این فصل متوسط دمای استان ۱۱.۱ درجه سلسیوس بوده، که نسبت به مدت مشابه در بلندمدت افزایش ۳.۳ درجه‌ای داشته، که این مقدار بیشتر از میانگین کشوری است.

کوهی تصریح کرد: در این فصل تمام شهرستان‌های استان نسبت به پاییز بلندمدت افزایش دما داشته‌اند که بیشترین افزایش با ۴.۱ درجه سلسیوس در شهرستان سرعین و کمترین افزایش نیز با ۲.۸ درجه سلسیوس در شهرستان کوثر و پارس‌آباد بوده است.

مدیرکل‌هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه در پاییز سال جاری شهرستان اصلاندوز با ۱۵.۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین و در مقابل سرعین با ۷ درجه سلسیوس خُنک‌ترین شهرستان استان بوده است، تاکید کرد: در کل کشور نیز متوسط دمای کشور با افزایش ۲.۱ درجه‌ای همراه بوده که استان اردبیل بعد از گیلان که ۳.۶ درجه افزایش داشته است و دومین استان از لحاظ بیش‌ترین افزایش دما در سطح کشور است.

به گفته وی میزان بارش‌های استان اردبیل نیز نسبت به بلند مدت ۳۱ درصد کاهش داشته و همین موضوع سبب تشدید خشکسالی در سطح استان شده است.

براساس اعلام مدیرکل هواشناسی استان اردبیل برای فصل زمستان نیز در خوشبینانه‌ترین حالت بارش‌های نرمال پیشبینی شده است و با این روند کمبود بارش‌ها حداقل تاپایان سال جبران نخواهد شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار