مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش ۳۱ درصدی بارندگی در سطح استان خبر داد و گفت: بارش‌ها برای فصل زمستان در خوشبینانه‌ترین حالت نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 24 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: در مهرماه سال ۱۴۰۲ متوسط بارش استان نسبت به بلندمدت با افزایش قابل توجهی همراه بود، اما در ماه‌های آبان و آذر بارش‌های مورد انتظار رخ نداد و علی‌رغم رشد ۳۳ درصدی بارش‌ها نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱، در نهایت پاییز ۱۴۰۲ با ۳۱ درصد کاهش بارش برای استان و ۴۴ درصد کاهش برای کل کشور نسبت به بلندمدت پایان یافت.

وی با بیان اینکه متوسط بارش استان اردبیل در پاییز سال جاری برابر با ۵۹ میلی‌متر بوده است، افزود: این رقم نسبت به میانگین پاییز سال‌های گذشته که در حدود ۸۶ میلی متر است، کاهش ۲۷ میلی‌متری یا ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

کوهی عنوان کرد: بین شهرستان­‌های استان اردبیل نیز شهرستان نیر با ۶۳ درصد کاهش بیش‌ترین افت بارش را در بین شهرستان­‌های استان داشته و شهرستان‌های کوثر و نمین با ۵۳ درصد و اردبیل با ۴۳ درصد کاهش، در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند که البته شدت کاهش بارش در شهرستان‌های شمالی استان کمتر بوده و کم‌ترین میزان کاهش در شهرستان بیله‌سوار با ۸ درصد به وقوع پیوسته است.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در کل کشور نیز فقط ۲ استان خراسان شمالی و گلستان بارش فراتر از نرمال دریافت کرده‌اند و در مجموع، ۵ استان وضعیت بارشی مطلوب‌تری نسبت به استان اردبیل را داشته‌اند.

به گفته وی در خوشبینانه‌ترین حالت برای زمستان سال جاری بارش‌های نرمال را در استان اردبیل خواهیم داشت که این بارش‌ها کمبود میزان بارندگی در پاییز را جبران نخواهد کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار