رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبه‌گری، فساد ستیزی و عدالت خواهی از شعارهای اصلی شورای اسلامی شهر قزوین در دوره ششم است.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 10 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، علی فرمانی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام (ره) برگزار شد، با بیان اینکه سیاست کلی شورای ششم، مردم محوری است، اظهار کرد: اصلاح ساختار نواحی متصل و منفصل شهری از جمله مواردی بود که در این دوره مورد توجه قرار گرفته تا ضمن هدفمند شدن امور و بکارگیری صحیح نیروها، روند ارائه خدمات به شهروندان نیز شتاب بگیرد.

وی از شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت آن‌ها را از جمله محور‌های فعالیتی شورا قلمداد کرد و افزود: مطالبه‌گری، فساد ستیزی و عدالت خواهی از شعار‌های اصلی شورای ششم می‌باشد که در این خصوص مجاری فساد و عدم رعایت عدالت نیز شناسایی شده اند و مقرر شده فعالیت‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان شهرداری صرفا از طریق ارسال لایحه و اطلاع شورا انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در پاسخ به سوال یکی تز دانشجویان در خصوص تعداد جلسات برگزار شده شورای شهر و خروجی آن، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۸۷ جلسه علنی برگزار شد که ۳۳۹ مصوبه داشت و در سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون در ۴۵ جلسه علنی ۲۵۷ مصوبه داشته ایم.

فرمانی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری در خصوص پروژه انتقال میدان میوه و تره بار اذعان کرد: جابجایی این مجموعه از سیاست‌های اصلی شورا است و تاکنون تملکات میدان میوه و تره بار تقریباً انجام شده، اما در بحث اجرایی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تلاش ما این بود که بانک اطلاعات املاک در سامانه متمرکز املاک شهرداری ثبت و از ایجاد رانت جلوگیری شود.

این مسوول با اشاره به اینکه حدود ۹۵۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانک شهر توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی بررسی شده است، اظهار کرد: در موضوع سهام شهرداری قزوین در بانک شهر، بنده اعلام کرپ مدیریت شهری باید موضوع بدهکاری به این بانک را پیگیری کند و اگر افزایش سهام اتفاق افتاده و ثمره‌ای نداشته پس بانک خلف وعده کرده است و نباید اجازه داد حقوق شهروندان قزوینی پایمال شود.

فرمانی در خصوص سوال دانشجویان در مورد اختلافات بین مدیریت شهری و شورای شهر گفت: شهردار مجری سیاست هاس شورای اسلامی است و بررسی لوایح یکی دیگر از موضوعاتی است که باعث تعامل شورا و مدیریت شهری می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: با توجه به عدم تعامل مدیریت شهری با تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان، شورا نشست‌هایی را با مدیران این مجموعه‌ها برگزار کرده و پیگیر احقاق حقوق شهروندان بوده است. امری که می‌بایست بیش از پیش مورد توجه مدیران شهرداری قرار گیرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار