دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تاکنون در ۱۲ استان عملیاتی شده و انتظار می‌رود به زودی در قم نیز پروژه‌هایی ذیل آن تعریف شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 16 November 2023

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، بیان داشت: آسیب‌های موجود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، گردشگری و سایر عرصه‌ها می‌تواند در قالب برش استانی مهندسی فرهنگی با اختصاص بودجه‌های مصوب در روند بهتری دنبال شود.

وی بیان داشت:‌ در صورتی که برش استانی مهندسی فرهنگی در همه استان‌ها بصورت دقیق احصا و تدوین شود، مباحث فرهنگی آن در روال مطلوب‌تری می‌تواند به سرانجام برسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اهمیت تامین بودجه مباحث فرهنگی اضافه کرد: شورای فرهنگی عمومی باید به قرارگاه فرهنگی استانها تبدیل گردد.

وی اهمیت و جایگاه استان قم را در دوران قبل و بعد انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد و بیان داشت: باید نقش حوزه‌های علمیه در مباحث فرهنگی پررنگ‌تر شود.

خسروپناه تصریح کرد: در شهری مانند قم با حضور هزاران طلبه، بدون امامت جماعت بودن برخی مساجد هیچ توجیهی ندارد.

وی اضافه کرد: بودجه‌های فرهنگی جاری در کشور بصورت هدفمند هزینه نمی‌شود و لازم است تا در قالب برش استانی مهندسی فرهنگی شاهد تحول در این عرصه باشیم.

برش استانی سند مهندسی فرهنگی در قم تدوین و اجرا شود

مدیران فرهنگی قم باید الگوی اخلاق و عمل باشند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز دراین جلسه با بیان اینکه مدیران و دست‌اندرکاران فرهنگی قم باید الگوی اخلاق و عمل باشند،گفت: سلامت نفس مدیران فرهنگی مقدم بر سایر امور در تاثیرگذاری فعالیت‌هاست.

آیت‌الله سید محمد سعیدی عنوان کرد: داشتن خوراک پاکیزه مادی و معنوی شرط قدم گذاشتن در کارهای فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: عوامل و بازیگران فرهنگی باید در مرتبه نخست با پاکیزگی در زندگی مادی، معنوی و فکری، الگویی در بین مردم باشند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های موجود باید در جهت هم افزایی و پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کرد، بیان داشت: انتظار مهمی که از مسوولان فرهنگی می‌رود این است که بیش از همه عامل به کارهای نیک باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه داشت: شرایط و وضعیت دانشگاه‌های ما بنحوی است که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در مباحث اعتقادی و فرهنگی در مقایسه با سال اول ورود به دانشگاه، دچار افت معرفتی می‌شوند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ادامه داد: دانشگاه یکی از مهمترین محورهای فرهنگی است که بخاطر آسیب‌های فکری، علمی و فرهنگی جاری در آن، سبب سرایت آن به متن جامعه در تمام ابعاد می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال فقط یک‌هزار میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی و سبک زندگی در کل کشور در نظر گرفته شده که هیچ تناسبی با نیازهای فرهنگی شهرهای مختلف ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار