کد خبر: ۱۱۳۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 09 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ائمه جماعات کار را نباید فقط به نماز خلاصه کنند، بلکه انجام اقدامات فرهنگی نیز ضرورت دارد، فرصت بین دو نماز حدود یک الی دو دقیقه دو احکام فرهنگی و یک حدیث کوتاه بیان شود خوب است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مراکز تابعه که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اینکه پرچم عبادت و اقامه نماز جماعت در نمازخانه‌های این دانشگاه برافراشته است مایه خرسندی است.

وی با بیان اینکه نماز مرز بین ایمان و کفر است، افزود: ائمه جماعات کار را نباید فقط به نماز خلاصه کنند، بلکه انجام اقدامات فرهنگی نیز ضرورت دارد، فرصت بین دو نماز حدود یک الی دو دقیقه دو احکام فرهنگی و یک حدیث کوتاه بیان شود خوب است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به حدیثی و اعلام مراتب حمایت از مردم غزه، یادآور شد: ما با دعای خودمان می‌توانیم کمک کنیم که خداوند ظالمان را ریشه‌کن کند، حضرت جبرئیل در رابطه با صدقه یا انفاق فرمودند که صدقه و انفاق‌های مالی پنج نوع است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: کمک به انسان‌هایی که اعضا و جوارح سالم دارند جزای یک به ۱۰ دارد، کمک به فرد زمین‌گیر یا دچار نقص عضو ثواب یک به ۷۰ دارد، ۷۰۰ برابر برای این است که به والدین خود کمک کنید، ۷۰هزار برابر برای این است که برای فرد مُرده خرج‌ کنید، ۱۰۰ هزار برابرش صرف کسی می‌شود که طالب علم است و بعدا قرار است تبلیغ کند که آن بالاترین انفاقات است.

آیت الله محمدی لائینی در پایان گفت: باید طالب علم، معلم و مبلغ علم باشد و نور علم را در جامعه گسترش دهد و این فرصت و اجر عظیم نشان از توجه ویژه پروردگار به شما مبلغان دین و ائمه جماعت است که باید قدر خود را بدانید. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار