وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت در زمینه توسعه گردشگری به استان کرمانشاه توجه ویژه دارد.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 03 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سید صولت مرتضوی پیش از ظهر امروز (جمعه دوازدهم آبان ماه) در دیدار با امام جمعه کرمانشاه که با حضور استاندار در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: طی سفر به کرمانشاه تا کنون ٢ جلسه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: وعده‌های دولت در کلان کشور در حوزه اشتغال به وجه خوب عملیاتی و اجرایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس گزارشات مراکز رسمی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه سه درصد کاهشی بوده و نشان می‌دهد با همت استاندار کرمانشاه نرخ بیکاری این استان در مقایسه با تابستان سال گذشته کاهش یافته و این میزان سه برابر عملکرد کشور است.

وی گفت: حدود ٩٠٧ هزار فرصت شغلی خالص در کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان کاهش پیدا کرده و نرخ مشارکت اجتماعی نیز افزایش یافته است.

مرتضوی اذعان کرد: چند طرح نیمه تمام مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه وجود دارد که یکی از این طرح‌ها پروژه نیمه تمام اسید سیتریک است و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

وی بیان کرد: ٢ طرح دیگر در استان کرمانشاه شامل کارخانه تأمین بیستون است که مقرر شد منابع لازم را نسبت به تسهیلات بانک رفاه در اختیار طرح قرار دهیم و پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مجدد نیاز است که منابع آن پیش‌بینی شد.

مرتضوی با اشاره به یک طرح قدیمی در کرمانشاه با عنوان کاغذ غرب، عنوان کرد: اجرای این طرح موانعی داشته لذا قرار شده طرح جایگزینی را ایجاد کنیم و مجوزهای لازم آن را صادر کنند تا طرح جایگزین عملیاتی شود.

به گفته وی استان کرمانشاه در زمینه رشد و توسعه اقتصادی‌ از جمله ایجاد اشتغال وارد مرحله جدیدی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد: دولت نیز توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های استان کرمانشاه دارد و توسعه راه آهن، راه‌ها، ایجاد زیرساخت‌های مرزی، ارتباط با کشور عراق و استان‌های همسایه استان کرمانشاه و افزایش مبادلات تجاری از این مسیر با کشور عراق از جمله آن هستند.

وی ابراز کرد: گردشگری این استان بستر گردشگری طبیعت، سلامت و زیارت را دارد که اهتمام جدی از سوی دولت در زمینه توسعه آن وجود دارد.

مرتضوی تأکید کرد: اگر توفیق داشته باشیم در سفرهای آینده شاهد سیر نزولی نرخ بیکاری و افزایش مشارکت در عرصه‌های مختلف و رشد اقتصادی استان کرمانشاه خواهیم بود.

 

توافق برای حمایت دولت از ١٠ پروژه جدید در استان کرمانشاه

 

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در ادامه این دیدار اظهار کرد: لطف وزیر کار به استان کرمانشاه و اهتمام او به فضای کار از ابتدای حضور من در این استان وجود داشته است.

وی افزود: این دومین سفر وزیر کار به کرمانشاه است و امروز (جمعه) و روز گذشته جلسات خوبی برای اشتغالزایی بیشتر و شغل مولد داشتیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از توافقات خوب، توافق برای حمایت از ١٠ پروژه جدید در استان کرمانشاه بود که وزیر کار در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

وی گفت: مورد بعدی افزایش سطح تسهیلات بانک توسعه تعاون از ٢٠٠ میلیارد تومان به ٨۴٠ میلیارد تومان برای کمک به اشتغال مولد در استان کرمانشاه بود.

صحرایی تأکید کرد: امید است با حمایت مسئولین و مردم، استان کرمانشاه را با اشتغال بیشتر و موفق تر ببینیم.

 

امیدواریم شاهد کارهای بزرگ در استان کرمانشاه باشیم

 

آیت‌الله حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه در ادامه این دیدار اظهار کرد: مسیر درست این است که زمینه اشتغال برای مردم فراهم شود و سایر امور نیز اصلاح می‌شود.

وی افزود: استان کرمانشاه از گذشته درگیر مشکلات بیکاری بوده و با وجود ظرفیت‌های خوب از جمله منابع انسانی، معادن، منابع طبیعی و صنایع شرایط برای پیشرفت این استان فراهم بوده است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم ایجاد شدن بارقه‌های امید در دل مردم است که با روی کار آمدن دولت انقلابی در استان کرمانشاه نیز ایجاد شده است.

وی گفت: امید داریم با توسل و عنایت الهی یک کار ویژه و ماندگار در استان کرمانشاه با همه این ظرفیت‌ها ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار