امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه اگر کسی توان انجام مسئولیت به نحو شایسته را ندارد از پذیرش آن اجتناب کند، گفت: گاهی اوقات ممکن است ارباب رجوع حرف های تندی بزنند، مدیران باید در این مواقع سعه صدر داشته باشند، اگر مدیری این سعه صدر را نداشت شایستگی مدیریت ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 28 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام "الله‌نور کریمی‌تبار" روز شنبه در نشست اخلاق مدیران در نظام اسلامی، اظهار؛ کرد: مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی یک امانت الهی است و مدیران در مدیریت خود باید مسیر بندگی خدا و تکریم مردم را مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه عزت دست خداوند متعال است و در مسیر بندگی این عزت حاصل می شود، افزود: تاثیری که گفتار و کردار و رفتار مدیران در جامعه دارد می تواند مصلح یا مفسد باشد و روز قیامت این آثار کار مدیران جزو مواردی است که باید در برابر آن پاسخگو بود.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: در روایات آمده است که کسی که مسئولیتی اجتماعی را برعهده می گیرد با عدالت رفتار کند، به امورات مردم رسیدگی کند، در محل کارش بر روی مردم باز باشد و در روزی که مردم دچار اضطراب می‌ شوند آنها را به آرامش برساند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: برخی موقع ها پُست ها، پَستی ها را آشکار می کند، مدیریت، فردی نیست و مدیران دستگاه های اجرایی در خدمت و تکریم ارباب رجوع باید سعه صدر داشته و با متانت با مردم رفتار کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی توان انجام مسئولیت به نحو شایسته را ندارد از پذیرش آن اجتناب کند، گفت: گاهی اوقات ممکن است ارباب رجوع حرف های تندی بزنند، مدیران باید در این مواقع سعه صدر داشته باشند، اگر مدیری این سعه صدر را نداشت شایستگی مدیریت ندارد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه وقت مدیران برای مردم است و این وقت باید در اختیار مردم و برای خدمت به مردم باشد، افزود: مدیران نباید گرفتار استفاده ابزاری از پُست شوند، مدیر دستور می دهد که کار انجام شود و اگر هم زیرمجموعه انجام ندادند با کارمند مطابق ضوابط اداری برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی مدیران بایستی از ویژگی‌های همچون تعهد، تخصص، تدین و امانتداری برخوردار بوده و هدف خود را خدمت قرار دهند، ابراز کرد: اگر خدا به ما دستور می دهد، ما در برابر این دستورات چگونه رفتار می کنیم؟ مسئولی که معصیت خدا را انجام می دهد ولی انتظار دارد که زیرمجموعه خودش از دستورات وی اطاعت کند، باید در خصوص رفتار و کردار خود تفکر کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اقامه نماز در ادارات یکی از وظایف مهم مدیران است، افزود: رفتار و گفتار مدیران بسیار تاثیرگذار است، هر مدیری که مسئولیتی دارد آثاری در جامعه دارد و در روز قیامت باید پاسخگوی عملکرد و رفتار خود در برابر مردم و جامعه باشد.

وی با اشاره به اگر انسان مسئولیت پذیرفت باید نسبت به انجام تمام شاخص های مسئولیت در نظام اسلامی متعهد باشد، اضافه کرد: تبعیض در رفتار با کارمندان و ارباب رجوع نباید وجود داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: خوش رفتاری مدیران موجب روزی از طرف خداوند می شود و روزی آنان این است که هیبت آنان در دل مردم را افزایش می دهد و محبوب دل ها می شود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: مدیران امانت‌دار خون شهدا در نظام اسلامی و نظام ولایی هستند و در واقع اسلام را در رفتارم، اخلاق و کردار خود به مردم معرفی می کنند و باید بر همین اساس مدیریت در راستای اصول و اساس مدیریت نظام اسلامی باشد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار