مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام؛
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: با توجه به رویکرد اقتصادی کردن تولید، اولویت اول خود را بروی تعمیر و نگهداری قرار داده ایم، طبیعتا این بخش نسبت به ساخت تجهیزات هم به لحاظ ارزش افزوده و هم تداوم تولید و هزینه ها مناسب تر است.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 25 October 2023

برپایی و برگزاری  نمایشگاه ها در حوزه توانمندی ها در استان ایلام به شدت نیاز و ضرورت داردتخ

به گزارش تابناک ایلام؛غلامحسین گرشاسبی" روز چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه "ایرانی سازان" در محل هتل زاگرس شهر ایلام اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور ۶۰ شرکت توانمند بومی که عمدتا دانش بنیان هستند از امروز سوم آبان لغایت پنج آبان ماه در ایلام برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در حوزه های توانمندی‌های ساخت داخل، تعمیر و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع پتروشیمی، نفت و گاز است، افزود: با توجه به رویکرد اقتصادی کردن تولید، اولویت اول خود را بروی تعمیر و نگهداری قرار داده ایم، طبیعتا این بخش نسبت به ساخت تجهیزات هم به لحاظ ارزش افزوده و هم تداوم تولید و هزینه ها مناسب تر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: این بخش نیاز به ۲ مولفه اصلی برای موفقیت دارد، مولفه اول تخصص و تجربه و مولفه دوم بحث دانش بنیانی بودن آن است که امیدواریم بخش دانش بنیان با حضور و مشارکت بخش جوان کشور و بخش تخصص آن با افراد با تجربه ترکیب مناسب و قوی تری نسبت به سابق ایجاد شود.

گرشاسبی بیان کرد: برپایی و برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مجموعه استان ایلام به شدت نیاز و ضرورت دارد، با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و در واقع زیرساخت های لازم از یک طرف آن و از طرفی سرعتی که در توسعه صنایع نفت در ایلام در حال شکل گیری است برگزاری چنین نمایشگاهایی می تواند برای آینده استان بسیار موثر باشد.

وی ایجاد بستری برای حضور شرکت‌های ایرانی و معرفی توانایی‌ها و فنآوری‌های جدید آنها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه ایرانی‌سازان در این استان بیان کرد و گفت: کاهش هزینه‌های تولید، معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های استان ایلام جهت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نوآور، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام تاکید کرد: سال گذشته پتروشیمی ایلام در بین ۱۶ شرکت هلدینگ خلیج رتبه اول را کسب کرد در این خصوص در بحث ساخت قطعات و تجهیزات ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که امروز برپایی این نمایشگاه با سود حاصل این مهم در حال برگزار است.

 

برپایی و برگزاری  نمایشگاه ها در حوزه توانمندی ها در استان ایلام به شدت نیاز و ضرورت دارد

معاون اقتصادی استاندار نیز در افتتاحیه گفت : برگزاری این گونه نمایشگاه ها فرصتی مناسب است تا صنایع با توانمندی های بومی، منطقه ای و ملی آشنا شوند.

وی بیان داشت : برگزاری چنین نمایشگاه های فرصتی خاص است تا صنایع و صاحبان مشاغل بتوانند با تکیه بر دانش بومی محصولات ارزشمند خود را در دسترس شرکت های تولیدی در بخش های مختلف قرار دهند.

عباسی ادامه داد : علی رغم تحریم های ظالمانه استکبار در طول عمر با برکت انقلاب، از سال ۹۷ به بعد موضوع تحریم ها جدی شد و عرصه را بر تولید کنندگان و صنعتگران این بخش محدود و در حوزه صادرات غیر نفتی مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی گفت : فرصت مرزی بودن و همجواری با عراق این مهم را ایجاد می‌کند تا تولیدکنندگان بازاریابی مناسبی برای تولیدات محصولات خود ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بیان داشت : در واقع توسعه استان منوط به حوزه انرژی است، وجود پالایشگاه و پتروشیمی ها در استان به طور قطع توسعه استان را دنبال خواهد داشت./م

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار