امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ماهانه ۶۰۰ هزار مرسوله پستی در استان جابه‌جا می‌شود گفت: خدمات پست در ابعاد سرعت، دقت و سلامت مرسوله‌ها و پست الکترونیکی در استان بوشهر اطلاع‌رسانی شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 11 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان اداره کل پست استان بوشهر با بیان اینکه پست در منظومه نظام اجتماعی نقش رابط امین دارد اظهار داشت: از دیرباز پست نقش مهمی در بین مردم و جوامع داشته و همه مردم به خدمات و فعالیت این مجموعه اطمینان کامل دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پست در اذهان مردم یک امانتدار مطمئن شناخته شده است گفت: شعار پست «سلامت، امنیت و سرعت» تعیین شده که یک مرسوله با سرعت و سلامت و امنیت با مقصد برسد این کار بسیار ارزشمند و قابل توجهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر پست الکترونیک را از دیگر فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت این مجموعه در پست الکترونیکی در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار افزایش یافته که یک ظرفیت اجتماعی بالایی محسوب می‌شود.

وی ایجاد حمل و نقل ریلی نقش مهمی در ارسال محموله‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: استان بوشهر از ظرفیت خط راه‌آهن بی‌بهره است، ولی اقدامات مهمی در تسریع اجرا خط ریلی بوشهر با تأمین اعتبار از محل تهاتر نفت انجام شده است که امید می‌رود بر اساس برنامه این مطالبه مهم مردم محقق شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به جابه‌جایی سالانه بیش از ۷ میلیون مرسوله پستی در استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر ماهانه بیش از ۶۰۰ هزار مرسوله پستی جابه‌جا می‌شود که لازم این این فعالیت‌ها اطلاع‌رسانی شود.

پست استان بوشهر با ۲۵ درصد رشد ترافیک رتبه اول کشور

مدیرکل پست استان بوشهر هم میزان ترافیک روزانه مرسولات پستی در استان را افزون بر یک‌هزار و ۵۵۰ مرسوله دانست و بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۷۸۰ مرسوله از استان ارسال شده و در مجموع روزانه افزون بر ۱۹ هزار و ۳۳۰ مرسوله پستی به استان وارد یا خارج می‌شود.

جهانشیر بارگاهی با بیان اینکه در مجموع میزان ورودی و خروجی مرسولات پستی به استان ماهانه افزون بر ۶۰۰ هزار مرسوله است خاطرنشان کرد: هم اکنون حجم مرسولات پستی استان بوشهر حدود ۷ میلیون فقره در سال است.

وی میزان مرسولات صادره و وارده در نیمه اول سال را افزون بر ۳.۴ میلیون مرسوله بر شمرد و اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۷۶۰ هزار فقره آن مرسولات صادره و یک میلیون و ۷۱۹ هزار مورد آن مرسولات وارده به استان است.

مدیرکل پست استان بوشهر افزود: پست استان بوشهر در نیمه نخست امسال با ۲۵ درصد رشد ترافیک، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

بارگاهی با بیان اینکه در ۲۶۳ نقطه از استان بوشهر، دفتر قبول پستی وجود دارد افزود: از این تعداد ۱۴۳ نقطه آن در روستا‌ها مستقر است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار