بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ 07 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

افتخار آفرینی ورزشکار گیلان در غرب آسیا
به گزارش تابناک گیلان، یک ورزشکارگیلانی به همراه تیم ملی بیس بال ایران ، عنوان نایب قهرمانی دوزادهمین دوره رقابت های غرب آسیا را کسب کرد.
رییس هیات انجمن های ورزشی استان گیلان روز شنبه گفت : ایمان خلیق ساکت ملی پوش گیلانی به همراه تیم ملی بیس بال در رقابت های غرب آسیا خوش درخشیدند و عنوان دومی را کسب کردند .
اسماعیل شکری افزود: این ورزشکار شایسته گیلانی به همراه سایر ملی پوشان موفق شدند حریفان خود را در رقابت های بیس بال غرب آسیا که در پاکستان جریان داشت را شکست دهند و به دیدار نهایی راه یابند .

والدین از خطرات مواد منفجره آگاهی دهند
به گزارش تابناک گیلان، مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تاکید بر اینکه هیچ ماده منفجره ای ایمن نیست،افزود:هر نوع مواد منفجره ای امکان آسیب رساندن به عزیزانمان را دارد.
علی مقصودی با اشاره به تمهیدات سازمان آتش نشانی برای خدمات رسانی به مردم در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد:در گذشته بیشتر مسئولیت های مربوط به چهارشنبه آخر سال بر عهده سازمان آتش نشانی بود ولی طی سال های اخیر با توجه به تعامل خوب دستگاههای مختلف استان از جمله؛ دادگستری،معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، نیروی انتظامی،اورژانس، هلال احمر،شورای تامین،پلیس راهور و اصناف شاهد وقوع کمترین حادثه در چهارشنبه آخر سال بوده ایم.

به گزارش تابناک گیلان، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم همواره مشتاقند که میزان کاهش تورم را بر سفره خود ببینند و سفره آنها با کاهش تورم پربار نمی شود، بلکه خروج از رکود باعث خرسندی آنها خواهد شد.
غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد دولت در کاهش تورم، اظهار کرد:شکی نیست که تورم تا حدی کاهش یافته، اما تا زمانی که مشکل رکود حل نشده باشد کاهش تورم برای مردم ملموس نخواهد بود.
وی افزود:مردم همواره مشتاقند که میزان کاهش تورم را بر سفره خود ببینند و سفره آنها با کاهش تورم پربار نمی شود،بلکه خروج از رکود باعث خرسندی آنها خواهد شد.درخواست بنده از دولت یازدهم این است که به جای اعلام آمار و ارقام، به فکر راهکاری برای خروج از رکود باشد، چراکه مردم امیدوار به بهبود وضعیت هستند.

به گزارش تابناک گیلان، رییس منابع طبیعی املش در همایش همیاران طبیعت بر ترویج فرهنگ حفظ منابع ملی و پر رنگ کردن نقش تشکل های مردمی برای حفظ و صیانت از جنگل ها تاکید کرد.
موسی آراسته روز شنبه در این همایش با هشدار به اینکه در جنگل ها پس از قطع درختان، نهال کاری انجام نمی شود، افزود: ما در جنگل ها صرفا کار پرورشی انجام می دهیم و در فضاهایی که فقط دامداران و جنگل نشینان ساماندهی شده اند کار نهال کاری انجام می شود.
وی کمبود نیرو برای حفاظت از جنگل ها را یک تهدید دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان املش برای حراست و حفاظت از 35هزار هکتار جنگل و مرتع چهار نیرو وجود دارد.

به گزارش تابناک گیلان، مسوول روابط عمومی هیات شنا ، شیرجه و واترپلو گیلان روز شنبه در این خصوص گفت : تیم واترپلوی گیلان عازم استان خوزستان محل برزگاری مسابقات قهرمانی کشور شد .
سمیه عظیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تیم واترپلوی زیر 17 سال گیلان با ترکیب علی نوروزی ، کسری عدل ، امیرمحمد حاجی رضایی ، آیدین قشمی ، صالح شعبان نژاد ، سبحان نجفی ، اشکان اجاق زاده ، آوید طلوعی ، علیرضا کفیل ، ماهان بازدیدی ، امیرنظری ، امیربایرامی و محمداسماعیلی به رقابت های قهرمانی کشور اعزام شد .

به گزارش تابناک گیلان، امروزه با شوک بزرگی بر صنعت چای کشور وارد شده و بسیاری از باغ‌ها چای شمال کشور به نابودی رفته و به جای آنها با تغییر کاربری جایگزین‌هایی مانند ویلا و استخرها و باغ‌های کیوی قد علم کرده و مرگ زود هنگام صنعت چای را رقم زده‌اند.
در دل طبیعت سبز گیلان در انبوه بوته‌های چای فومن هتل بزرگ مزرعه سر بیرون آورد که مجوز تغییر کاربری داشت و طبق اظهارات رئیس هیئت مدیره، این هتل برای احیای صنعت و گردشگری ساخته شد.
رئیس هیئت مدیره هتل مذکور اظهار کرد: فومن دارای دو منطقه گردشگری ماسوله و قلعه‌رودخان است و این هتل در مسیر جاده ماسوله قرار دارد که توجه گردشگران زیادی را خود جلب می‌کند و علاوه بر ایجاد اشتغال تنوع صنعت گردشگری و چای به همراه دارد.

به گزارش تابناک گیلان، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اهدای چند قلم شی تاریخی توسط یکی از دوستداران میراث فرهنگی به موزه رشت خبر داد.
رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشیا تاریخی یادشده توسط محمد علی احمدی اهدا شده که به ادعای وی ،سال گذشته از پیرمرد دوره گرد خریداری شده بود. 
وی بیان کرد:احمدی، پس از خرید اشیای تاریخی درصدد تحویل آنها به میراث فرهنگی بوده اما بدلیل هراس از بروز مشکل در صورت تحویل ،از این اقدام صرف نظر کرده بود.

به گزارش تابناک گیلان، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با اشاره به توزیع پنج هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در این شهرستان از شهروندان خواست به کاشت نهال های دریافتی اقدام کنند.
سرخوش کرمزاده روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ کاشت درخت و در جهت ارزش گذاری بیش از پیش به ایجاد فضای سبز در محیط زندگی روز 15 اسفند که هم زمان با آغاز هفته منابع طبیعی است روز درخت کاری نامیده شده است.
وی درخت کاری را یکی از سنت های پسندیده در دین اسلام عنوان کرد و افزود: بارها در روایات و احادیث مختلف از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار به کاشت درخت به عنوان یک امر واجب تاکید شده است.

به گزارش تابناک گیلان، حجت‌الاسلام حسین قربانی امروز در رودسر با اشاره به فعالیت 11 ماهه کمیته امداد امام خمینی این شهرستان، اظهار کرد: مردم رودسر با ساز و کار فرآیند زکات برای ساخت مساجد بالغ بر 195 میلیون تومان اهدا کردند.
وی از اهدای چهار قواره زمین به مساحت بیش از 700 متر مربع به ارزش 160 میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: این مقدار زمین از سوی خیران در قالب زکات برای ساخت مسکن مددجویی نیازمندان فاقد مسکن اهدا شده است.











منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار