مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اتصال 85 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت ۳G/۴G طی ۲ سال گذشته تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 07 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی کریمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۳۱ سایت جدید در روستاهای استان، ۱۸ سایت توسط همراه اول، ۱۳ سایت توسط ایرانسل، یک سایت توسط شرکت «های وب» بوده است.

به گفته وی، در این بازه زمانی (۲ سال گذشته تاکنون) تعداد ۱۷ سایت نیز توسط همراه اول از ۲G به ۳Gیا ۴G ارتقاء یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام بیان کرد: هر سایت جدید با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال و ارتقا سایت نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

کریمی یادآور شد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به شکل‌گیری رویکرد جدید وزارت ارتباطات با هدف توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال در استان‌، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، تعامل‌پذیری، اشتغال و اقتصاد دیجیتال، پنج خدمت وابسته به هم را برای توسعه ارتباطات استان ضروری دانست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرایی شده که برای سال جاری نیز ۲۶۵ کیلومتر اجرای فیبر نوری در دستور کار قرار گرفته که به شرکت مخابرات استان واگذار شده است.

کریمی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که تا ۲ سال آینده بیش از ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرایی شود، تاکید کرد: تا کنون ۳۴۹ کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف استان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امید است که استان مرزی ایلام در حوزه ارتباطات تا پایان دولت جزو پنج استان برتر باشد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار