نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبرى با تأکید بر حضور مستمر در صحنه گفت: هنگامی که دشمن فضا را احاطه می‌کند و مجریان صالح صحنه را به نفع دشمن خالی می‌کند، فضا در اختیار دشمن قرار می‌گیرد و اهداف خود را دنبال و محقق می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 15 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در جمع مردم شهر وحدتیه دشتستان با تأکید بر نقش انس با اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام در رسیدن به سعادت و کمال، اظهار داشت: حیات و نشاط انسان جایی است که دلش با اهل بیت علیه‌السلام پیوند بخورد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام در ۲ قالب کلمات و اعمال تجلی پیدا کرده است افزود: اسلام برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها در قالب کلمه‌ها به‌صورت قرآن ظهور پیدا کرده است.

حسینی بوشهری اضافه کرد: بنابراین اسلامی که می‌خواهد راهنمای انسان باشد همچنین در قالب اعمال و رفتار نیز به‌صورت اسوه حسنه در سیمای زیبای پیامبر (ص) و اهل بیت علیه‌السلام تجلی پیدا کرده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی از دانشمندان و علما معتقد هستند سعادت بشر در گرو قانون مترقی، بعضی دیگر سعادت را در گرو مجریان صالح می‌دانند، اما پیغمبر اسلام (ص) مسئله را به‌صورت سه‌ضلعی مطرح می‌کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: پیامبر اکرم (ص) معتقد است جامعه‌ای که در آن قانون مترقی، مجریان صالح داشته باشد و همراهی مردم با قانون و مجریان صالح صورت بگیرد خروجی آن دستیابی به سعادت می‌شود.

حسینی بوشهری اضافه کرد: اگر در جامعه‌ای قانون مترقی و مجری صالح وجود داشته باشد، اما مردم به سراغ آن نروند، خروجی آن ۲۵ سال خانه‌نشینی امام علی علیه‌السلام می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حضور مستمر در صحنه برای جلوگیری از احاطه دشمن در فضای جامعه عنوان کرد: هنگامی که دشمن فضا را احاطه می‌کند و مجریان صالح صحنه را خالی کنند، چون مردم و جامعه‌ای که باید تمسک به کتاب قرآن و به عطرت بجوید، صحنه را به نفع دشمن خالی می‌کند و فضا در اختیار دشمن قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: وظیفه همه ما این است که هم قانون مترقی را که اسلام برای ما آورده است، یعنی قرآن و هم مجریان صالح که پیامبر (ص) ائمه معصوم علیه‌السلام که پیشوایان ما هستند و در عصر غیبت نیز، ولی فقیه زمان که در عصر ما در چهره امامین انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرده است مد نظر قرار بدهیم و همراهی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسن مجتبی علیه‌السلام یکی از جلوه‌های زیبای عترت است این حضرت اگر مجال پیدا می‌کرد فضای جامعه آن روز طوری نمی‌شد که دیگران حاکم شوند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی علیه‌السلام بر دل‌ها حکومت می‌کرد خاطرنشان کرد: برای شناخت یک فرد و شخصیت آن باید به نوع ارتباط وی نگاه کرد، به عبارتی نوع ارتباط با خدا، چه رابطه‌ای با محیط پیرامونی دارد و نوع ارتباط و ایستادگی آن در برابر دشمن چگونه است.

حسینی بوشهری عنوان کرد: امام حسن مجتبی علیه‌السلام هنگامی که وضو می‌گرفت بدنش می‌لرزید و هنگام وضو با خدا صحبت می‌کرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آن حضرت تا به یاد مرگ و قبر می‌افتد اشک می‌ریزد و تا به یاد عبور از صراط و یاد خدا می‌افتاد اشک آن جاری می‌شد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه مومنان باید تقوا پیشه کند و در مسیر ائمه طهارت علیه‌السلام قدم بر دارند تصریح کرد:، اما انسان‌ها چند گروه هستند، ارتباط یک گروه با مردم خوب است، اما با خدا خوب نیست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: گروهی از انسان‌ها به ظاهر ارتباط آنان با خدا خوب است، اما با مردم نیستند، زیبا آن است انسان هم با خدا و هم مردم باشد که این موارد جلوه‌هایی از زندگی امام حسن مجتبی علیه‌السلام است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جلوه‌های با مردم بودن در زندگی امام حسن مجتبی علیه‌السلام موج می‌زند، گفت: آنچه اسلام را به موفقیت رساند و پیغمبر اسلام (ص) توانست در سایه آن و با قرآن به سر چشمه زلال هدایت برساند، حسن خلق زیبای رسول اکرم (ص) بود.

وی تصریح کرد: بدترین واژگان به امام حسن مجتبی علیه‌السلام به‌کار رفت، اما آن حضرت نسبت به این بی‌احترامی‌ها سکوت می‌کرد، حقاً که خدا می‌داند رسالت و امامت را به چه کسی بسپارند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر کسی هدیه‌ای به کسی داد شما تحفه‌ای بهتر از آن بدهید این‌ها گوشه‌ای رابطه امام حسن مجتبی علیه‌السلام با مردم است که پیروی از آن‌ها سعادت انسان‌ها در پی دارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار