پایگاه خبری پلیس ایران:
همزمان با آغاز ماه محرم، پليس و کليه دستگاه هاي دولتي استان ايلام با تشديد فعاليت هاي خود در صدد هستند بهترين خدمات را به زائران عتبات عاليات در ماه محرم و نيز ايام اربعين ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 15 October 2015
همزمان با آغاز ماه محرم، پليس و کليه دستگاه هاي دولتي استان ايلام با تشديد فعاليت هاي خود در صدد هستند بهترين خدمات را به زائران عتبات عاليات در ماه محرم و نيز ايام اربعين ارائه دهند.

به گزارش تابناک ایلام، و نقل از خبرنگار پايگاه خبري پليس، با آمدن ماه محرم و پس از آن ماه صفر، استان ايلام حال و هواي محرم گرفته و دل هاي عاشقان خاندان نبوت و طهارت (ع ) مالامال از عشق به حسين (ع) شده به گونه اي که تمام دستگاهاي دولتي و پليس استان فعاليت هاي خود را تشديد کرده اند.

در اين استان مرزي که محل تردد روزانه پنج هزار مسافر ايراني و خارجي و زائران عتبات عاليات است ، مناطق و محله ها رنگ و بوي ديگري گرفته اند، تکيه ها برپا شده اند و مساجد و حسينيه ها آماده مي شوند تا از عزاداران امام حسين (ع) پذيرايي کنند.

کوچه و پس کوچه ها تا ميادين شهرها و روستاها ، پيشاپيش، رخت عزا برتن کرده اند و جوانان به عشق حسين (ع ) و ياران با وفايش سرگرم برافراشتن خيمه ها و پارچه هاي سياه در گوشه گوشه اين استان ولايت مدارند.

شهر مرزي مهران ، از هم اكنون و در آستانه محرم تجلي گاه شور و ارادت عاشقاني است که از مناطق دور و نزديک براي زيارت عتبات عاليات وارد اين شهر مي شوند تا از طريق مرز اين شهر به زيارت اماکن مقدس عراق مشرف شوند.

پير و جوان و کوچک و بزرگ، را مي بيني که به عشق مولاي خود کمر همت بسته تا خود را براي پذيرايي از زائران حسيني و اجراي آيين عرض ارادت به سرور و سالار شهيدان آماده مي کنند.

بر اساس اين گزارش، اکنون کوچه ها و معابر، تکايا و حسينه هاي استان ايلام در حال سياهپوش شدن است و چادرهاي عزا در اين مکان ها برپا شده است و شيفتگان حسيني خود را مهياي پذيرايي از خيل عظيم عزاداران کرده اند.

آيت ا... "محمد نقي لطفي"نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: انقلاب اسلامي ايران جرقه و نوري از حادثه ماندگار و تاريخي عاشوراي حسيني (ع) است.

وي اظهار کرد: عاشوراي حسيني يک عطيه بزرگ الهي است که فوق همه زمان ها و مکان هاست و براي هميشه مسير تاريخ بشريت را منور و کاروان انسانيت را هدايت مي کند.

آيت الله لطفي از مردم استان خواست که مانند سال گذشته در ميزباني از زوار اربعين تمام تلاش خود را به منصه ظهور بگذارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين"حسين شهيدي" مديرکل اوقاف و امور خيريه ايلام از اعزام 40 مبلغ ديني در ايام محرم صفر به استان ايلام خبر داد و گفت: اين مبلغان در سطح بقاع متبرکه و مساجد و حسينيه‌ها مستقر مي‌شوند و به تبليغ امور مذهبي مي‌پردازند.

وي اظهار کرد: از اولين روز ماه محرم هماهنگي لازم در سطح بقاع متبرکه استان جهت برگزاري اجتماع بزرگ"لبيک يا حسين انجام‌شده است.

مديرکل اوقاف و امور خيريه ايلام بابيان اينکه در روز دوم ماه محرم همايش شيرخوارگان در شهرستان ايلام در مسجد صاحب‌الزمان و در ساير شهرستان ها در سطح بقاء متبرکه برگزار مي‌شود، افزود: در روز دوازدهم ماه محرم همايش "رهروان زينبي" با حضور بانوان برگزار مي‌شود.

وي برگزاري خيمه‌هاي معرفت، برنامه ويژه کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده و پاسخگويي به مسائل شرعي از ديگر برنامه اوقاف در ايام اربعين عنوان کرد.

سرهنگ "نورا... خادم"رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام نيز از آمادگي اين پليس در جهت برقراري نظم وامنيت ترافيکي مراسم هاي عزاداري دهه اول ماه محرم خبر داد.

وي گفت:ماموران پليس راهنمايي و رانندگي استان دوشادوش مردم عزادار تلاش خواهند کرد ضمن حضور فعال در عزاداري هاي اباعبدا...الحسين(ع) نسبت به روانسازي ترافيک اقدام کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام از مسئولان هيئت هاي عزاداري و مردم فهيم و ولايت مدار استان خواست همچون گذشته پليس راهنمايي و رانندگي را در جهت خدمت هرچه بهتر به مردم ياري کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام افزود: اين پليس آمادگي کامل براي نظم بخشيدن به ترافيک معابر درون شهري در ايام تاسوعا و عاشورا را دارد و محدوديت هاي ترافيکي را از طريق صدا و سيماي استان به عرض مردم خواهد رساند.

سردار"علي دولتي" فرمانده انتظامي استان ايلام در آستانه فرار رسيدن ماه محرم الحرام و عاشوراي حسيني گفت: ماه محرم در تاريخ نظام اسلامي ما يك فرصت محسوب مي شود، فرصتي كه به وسيله آن نهضت هاي بزرگي چون انقلاب اسلامي به راه افتاده است.

وي تصريح کرد: بدون شك ايام با ارزش ماه محرم براي ما يك فرصت محسوب مي شود فرصتي كه مي توان از آن براي تبليغ دين مبين اسلام استفاده كرد و در مجالس و تكايا جوانان و خانواده ها را نسبت به آسيب هاي اجتماعي آگاه ساخت.

فرمانده انتظامي استان ايلام ادامه داد:نيروي انتظامي نيز همگام با اين پويش عظيم مردمي با بسيج همه امکانات و نيروهاي خدوم خود به برقراري نظم و امنيت عزاداران ابا عبدالله (ع) با مشارکت مردم عزيز و تسهيل ترافيک و امداد رساني انتظامي خواهد شتافت تا شاهد شکوه هرچه بيشتر اين مراسم سنتي و مردمي پيروان ولايت باشيم.

وي تصريح کرد:پليس استان با اجراي طرح هاي انتظامي و ترافيکي آماده برقراري نظم وامنيت عزاداران حسيني است.

سردار دولتي در پايان با تاکيد بر تدارک ويژه پليس و ساير دستگاهها و نهادهاي دولتي براي ارائه خدمات مضاعف به زائران عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني گفت:داشتن ويزا و گذرنامه از الزامات سفر زائران حسيني به کشور عراق است و اميدواريم مردم با رعايت اين نکته از بروز هر گونه مشکل براي خود در کشور عراق جلوگيري کنند./پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار