معاون اقتصادی استاندار البرز گفت: البرز جزو ۱۰ استان برتر در تولید ناخالص داخلی است.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 28 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» سیف‌الله اسدالهی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری راه‌اندازی نخستین مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور در استان البرز با بیان اینکه البرز در بحث احیای واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید رتبه اول و در بحث اشتغال واحدهای احیا شده رتبه دوم کشور را کسب کرده است، گفت: پیش از احیای این واحدها باید چرایی راکد و نیمه فعال شدن آنها را بررسی کنیم.

اسداللهی افزود: عمده این واحدها به دلایلی چون تحریم، کرونا، ناترازی بانک‌ها و ... دچار مشکل شده‌اند که اینها قابل حل است.

وی ادامه داد: تصمیمات خلق‌الساعه در بخش صادرات و واردات و گروه‌های ارزی سامانه صنعت و معدن برای واحدهای تولیدی مشکلاتی ایجاد می‌کند که حل آن از استان خارج است و به تصمیمات کلان در سطح وزارت اقتصاد، هیئت وزیران و حتی سران قوا نیاز دارد.

معاون اقتصادی استاندار البرز فرصت‌های صادراتی حتی پس از یک هفته هم جایگزین می‌شود، خاطرنشان کرد: کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان باعث شده واحدهای تولیدی حداقل چهار ماه از سال را با مشکل مواجه باشند. این مسأله باعث از دست دادن بازار کشورهای همسایه و مقصد می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل همین مشکلات سرمایه‌گذاران مراجعه و اعلام می‌کنند که در حال انتقال سرمایه‌های خود هستند. قبل از احیای واحدها باید به فکر حل این مشکلات باشیم.

وی گفت: استان البرز با ۳۵۰۰ واحد تولیدی جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید ناخالص داخلی است که ۷۵ درصد GDP کشور را به خود اختصاص داده‌اند به همین دلیل اگر اعتبارات نهضت احیای واحدهای تولید هدفمند باشد می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار