اکبر خدادادی به‌عنوان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ 16 August 2023

به گزارش تابناک کرمان، ظهر امروز طی آیینی اکبر خدادادی به‌عنوان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان معرفی شد و از خدمات خداترس سرپرست سابق این مجموعه تجلیل به‌عمل آمد.

عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سخنانی اظهار کرد: حیات ما مرهون خون شهدا و جانفشانی‌های شهدا و خانواده شهیدان و ایثارگران است.

وی بیان داشت: آنچه می‌ماند، چیزهایی‌ست که برای خدا بوده است، امام راحل یک کار بزرگی کرد که برای خدا، دین و قرآن بود و کار صدام هم برای ظلم و استکبار بود و کار امام نه تنها متوقف نشد بلکه در رگ تاریخ جریان پیدا کرد و امروز جهانی شد، اما صدام متوقف و برای همیشه فراموش شد.

عباسی‌نژاد ادامه داد: کار امام حسین (ع) بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال قبل شروع شد و در تاریخ جاری‌ست و تاریخ‌ساز هم شد و تاریخ را تحت‌الشعاع قرار داد، اما یزید تمام شد، از این رو اگر کاری کنیم برای خدا باشد، می‌ماند و در تاریخ جریان پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور اتفاقات بزرگی رقم خورده و می‌خورد که به‌دلیل ماهیت و جنس ولایی انقلاب و حکومت است، ابراز داشت: حکومت‌های زیادی در جهان هستند که توفیقات میدانی در بعضی از برنامه‌های‌شان از ما پیشروتر است، اما به دلیل ماهیت کاری که بوده است، بعضی موقع‌ها به نتیجه نرسید بلکه مانند داعش‌سازی‌شان برگشت و وبال گردن خودشان شد.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اظهار داشت: امروز اگر قدر این نظام ولایی را ندانستیم، این ناسپاسی، دامن‌مان را خواهد گرفت، بنابراین باید نهایت بهره‌برداری از فرصت موجود را داشته باشیم.

شهید سلیمانی یک شاخص و معیار جهادی برای جهانیان است

عباسی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید دنبال شاخص باشیم، عنوان کرد: شهید سردار سلیمانی به‌عنوان یک شاخص و معیار جهادی برای جهانیان حتی بیشتر از ما شناخته شده است و حاج قاسم در تراز انقلاب ظاهر شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «حوزه فرهنگ، حوزه جهاد است و بخش مهمی از آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و باید با این فرمان، شاخص و تراز حرکت کنیم و اندیشه، تفکر و مکتب حاج قاسم جریان فرهنگی است.

عباسی‌نژاد از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: کانون کرمان با ۴۲ مرکز جزو تراز‌های خوب کشوری از نظر تعداد مراکز است.

وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با ۱۶۶ نیرو با وضعیت‌های شغلی متفاوت ظرفیت خوبی دارد و کرمان می‌تواند پرچم‌دار و پیشران حوزه فرهنگی به‌عنوان یک نمونه در کشور باشد.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ابراز داشت: باور، اهتمام و اراده در بدنه کانون کرمان باید احیا شود و راهبری هنرمندانه، ظریف و اخلاق‌مدار در حوزه مدیریتی اتفاق افتد و نیازمند مدیریت ویژه هستیم.

عباسی‌نژاد اظهار کرد: بخشی از اتفاقات پاییز سال قبل به فعالیت ما در کانون پرورشی برای نسل جدید بر می‌گردد و نیازمند حرکت و اتفاق جهادی در کانون هستیم.

عفاف و حجاب را در کانون پرورشی و کانون زبان جدی بگیرید

وی بر استفاده از نهاد‌های همسوی فرهنگی مانند آموزش و پرورش، حوزه هنری و ارشاد توسط کانون پرورشی تاکید کرد و یادآور شد: همه این نهاد‌ها برای یک هدف کار می‌کنند بنابراین باید ظرفیت‌ها کنار هم قرار گیرند و برنامه را جلو ببرند، زیرا نیازمند تشکیل جبهه فرهنگی و حضور در جبهه فرهنگی در مقابل جبهه ضدفرهنگی هستیم.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: عفاف و حجاب را در کانون پرورشی و کانون زبان جدی بگیرید و ما روی اصول با کسی معامله نمی‌کنیم و کانونی‌ها را مقید و جزو بهترین‌ها و کم نظیر ترین‌ها می‌دانم که پیشران‌های فرهنگی ما هستند.

عباسی‌نژاد متذکر شد: عفاف و حجاب فارغ از مسئله دینی یک چارچوب دینی است و من انتخاب کرده‌ام که مدرس و معلم فرهنگی باشم و جبری نبوده است و باید به رعایت چارچوب‌ها مقید باشیم.

پردیس‌های کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: امروز راه‌اندازی پردیس‌های کودک و نوجوان در شهر‌های کم‌برخوردار و کمتر توسعه‌یافته در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای آورد.

تشکیل اولین ستاد اربعین کودکان و نوجوانان کرمان

خداترس سرپرست سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: باید به کانون به چشم سرمایه عظیم نگریست، زیرا کانون منزلگاه هنر، تفکر و خلاقیت است.

وی بیان داشت: کانون پرورش فکری بر ساحت پرورش و اعتمادآفرینی بنا شده است و با محوریت معرفت، مهارت و بصیرت در راستای برنامه‌ریزی منسجم قدم برمی‌دارد.

سرپرست سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: اصل کار در کانون «پرورش» است و نگاه جستجوگرایانه، ذوق، ابتکار و ایده‌پردازی و آینده‌نگری و آینده پژوهشی است.

خداترس ابراز داشت: در کانون باید جور دیگر دید و اندیشید و استدلال کرد، زیرا مخاطب ما کودک و نوجوان است و نگاه عمیق، نفس پاک و دل زلالی دارد و با بازی‌هایش زندگی می‌کند و هرگز نمی‌گذارد، زندگی با او بازی کند و صاف، ساده و مخلص است و کار مخلصانه هم می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه کودک و نوجوان ما گنج گران‌بها و سرمایه بی‌نظیری‌ست و برای حفظ او باید همراه شویم و کودکی کنیم و نوجوان شویم، ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محل انسان‌سازی، اندیشه‌ورزی، اندیشه‌سازی، فرصت‌سازی و فرصت‌یابی، پرورش‌یافتگی و پرورش‌دهندگی و فرصت مربیگری است.

خداترس از رشد ۱۲۲ درصدی اعتبارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن خبر داد و افزود: ۳ میلیون جلد کتاب در قالب طرح «بر بال اندیشه» برای کودکان و نوجوانان کرمانی طی سال گذشته جذب شده است.

وی عنوان کرد: ثبت ملی قصه‌گویی در گلزار شهدای کرمان با محوریت قصه‌های ایثار و شهدا، گردهمایی کودکان عاشورایی، برپایی بیستمین همایش عاشورایی ازدیگر اقدامات به‌شمار می‌رود و اولین ستاد اربعین کودکان و نوجوانان استان کرمان تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار