مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: میانگین بارندگی استان کرمان در سال آبی جاری تاکنون ۶۰ میلیمتر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۵۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳ 15 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، عراقی زاده شامگاه ۲۶ فروردین ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: میانگین بارندگی استان کرمان در سال آبی جاری تاکنون ۶۰ میلیمتر است که نسبت به میانگین بلندمدت (که حدود ۱۱۸ میلیمتر بوده) ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی سالانه استان ۱۳۰ میلیمتر است، افزود: شهرستان را بر بیشترین بارندگی را به میزان ۹۸ میلیمتر داشته و گنبکی در شرق استان کمترین بارندگی به میزان ۱۳ میلیمتر داشته است.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه میانگین براش در راور نسبت به بلند مدت بهترین وضعیت را دارد، در ادامه با اشاره به وضعیت جوی استان کرمان در روز‌های آینده گفت: احتمال بارش تگرگ و برف در برخی نقاط وجود دارد و بارندگی از فرداشب آغاز می‌شود و سه شنبه و چهارشنبه بارش ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: در جنوب استان بارندگی سنگین خواهد بود و حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیمتر در نقاط مختلف به ویژه جنوب بارندگی خواهیم داشت.

وی با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی افزود: این هشدا بیشتر مربوط به نیمه جنوبی استان است.

به گزارش ایسنا، حمید سالخورده مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: همه مرخصی‌های اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها تا پایان هشدار‌های هواشناسی لغو شده است.

وی با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی درباره بارندگی در روز‌های آینده بیان کرد: طی سه سال گذشته چنین هشدار سطح قرمزی را برای استان کرمان نداشته‌ایم و احتمال جاری شدن رواناب‌ها وجود دارد؛ بنابراین ضرورت دارد فرمانداران به همراه اعضای ستاد بحران اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و ستاد بجران شهرستان‌ها برگزار شود.

سالخورده اظهار کرد: فرمانداران در زمینه اسکان اضطراری و موقت آمادگی داشته و مراکز جمعیتی که در مسیر یا امتداد سیلاب‌ها قرار دارند را رصد کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در دو سال گذشته قریب به ۶۰ کیلیومتر سیل‌بند در استان اجرا و ۴۰ کیلومتر لایروبی در سال گذشته انجام شده که از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، استان کرمان به عنوان یکی از ستاد‌های برتر کشور مطرح شد.

وی در پایان با اشاره به لزوم اتخاذ تمهمیدات لازم برای پیشگیری از خسارت بارش‌ها توسط مدیران دستگاه‌های مختلف گفت: تامین سوخت برای جلوگیری از سرمازدگی بهاره محصولات باغی و کشاورزی لازم است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار