رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان استان بوشهر گفت: این مرکز دانشگاهی درسال تحصیلی 94-95 در هفت رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته است.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 14 October 2015
تابناک بوشهر: مسعود دهدشتی افزود: این رشته ها شامل مهندسی مکانیک با گرایش طراحی کاربردی، مهندسی شیمی با گرایش فرآیند، مهندسی کامیپوتر با گرایش معماری کامیپوتر، زمین شناسی با گرایش مهندسی زمین شناسی، مهندسی برق با گرایش الکترونیک، مهندسی عمران با گرایش راه و حقوق عمومی است.

وی اضافه کرد: این افزایش ظرفیت به دلیل نیاز منطقه به این رشته ها در بین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور بی نظیر است.

دهدشتی ادامه داد: هم اکنون چهار هزارو200 دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری و علوم پایه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان مشغول به تحصیل هستند.

دهدشتی بیان کرد: با وجود تکمیل ساختمان های اصلی آموزشی و ایجاد فضای فیزیکی و رفاهی و فرهنگی لازم در ساختمان جدید امیدواریم تا اول آبان امسال شاهد آغاز دوره های کارشناسی ارشد در این ساختمان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان به دستاوردهای علمی و پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از ابتکارهای مهم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان ساخت ربات پرنده عمود پرواز بود که یکی از افتخارات مهم دانشجویان این دانشگاه است که در مرحله ثبت این اختراع هستیم .

دهدشتی برگزاری مراسم متعدد در حوزه های دینی، مذهبی، قرآنی و فرهنگی و دیگرحوزه های اجتماعی را نیز یکی از اقدامات خوب دانشگاه دانست و ادامه داد: این اقدامات تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگی و اجتماعی منطقه و شهرستان دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان گفت: در حوزه علمی نیز دانشگاه شش همایش را تا پایان سال برگزار خواهد کرد که از جمله این برنامه ها همایش آب و مدیریت بحران آب و نقش دشتستان در مبارزات با ضد استعمارگران و انگلیس بوده و خواهد بود.

دهدشتی یکی از پایه های علمی و پژوهشی در این واحد دانشگاهی را اعضای هیات علمی دانشگاه عنوان کرد و افزود: هم اکنون 40 عضو هیات علمی در دانشگاه فعالیت می کنند و 10 عضو جدید نیز بتازگی ثبت نام شده اند وانتظار داریم در فراخوان بعدی نیز 10 عضو هیات علمی دیگر نیز به اعضای دانشگاه اضافه شود.

وی در باره تولیدات علمی و پژوهشی دانشگاه اضافه کرد: بیش از 300 مقاله متعدد پژوهشی یا ISI توسط دانشگاه و استادان دانشگاه تولید شده است که این پژوهش ها نقشی بسیار مهم درتولید علم استان بوشهر دارد.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان و 250 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت استان بوشهر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار