نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه آب، برق و پروژه های سدسازی در استان ایلام، گفت: تسریع در ساخت سدهای «جزمان»و «چناره» ایلام در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 24 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛سارا فلاحی  در دیدار با وزیر نیرو اظهار کرد: مشکلات شهرستان هلیلان اعم از کمبودهای شبکه توزیع برق، قطع مکرر پمپاژهای آب و تنش آبی در «داجیوند»، «زردلان»، «توحید» و «کهره» تا عدم تخصیص برداشت آب از رودخانه سیمره برای کشاورزان هلیلان نیازمند توجه است.

وی گفت: فرسودگی شبکه توزیع برق و آب شهرستان و نداشتن فاضلاب در شهر توحید از دیگر معضلات این منطقه است.

فلاحی با اشاره به مطالبات شهرستان چوار نیز بیان کرد: این شهرستان نیز در حوزه ماشین آلات اعم از بیل مکانیکی، بالابر و جرثقیل و تانکر آبرسانی سیار تا تامین آب باغات و آب شرب روستاهای شهرستان نیازمند توجه است.

نماینده مردم ایلام اضافه کرد: در حوزه شهرستان ایوان نیز بهسازی و تکمیل شبکه توزیع برق، ایجاد کانالهای آبیاری برای کشاورزی و حل مشکل مردم روستای سرتنگ در حاشیه سد کنگیر، توسعه تعمیر و بهسازی آبیاری دشت زرنه، تامین اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه آب شرب ایوان و پمپاژ آب پسماند آن برای کشاورزی در روستاهای شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان چرداول، تصریح کرد: تسریع در تخصیص اعتبار برای سد چناره و اجازه برداشت آب از سد سیمره برای فعال شدن ایستگاه پمپاژ آب «بیجنوند» ضروری است.

نماینده ایلام: وزارت نیرو در ساخت سدهای «جزمان»و «چناره» تسریع کند

فلاحی عنوان کرد: مشکلات شهرستان مهران از جمله تامین اعتبار فاضلاب پایانه مرزی مهران تا جلوگیری از قطع برق در شهرستان مهران باید توجه وزارت نیرو قرار گیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مشکلات شهرستان ملکشاهی، گفت: در این شهرستان نیز تکمیل تصفیه خانه شهرستان، آبرسانی به روستاها،تکمیل مطالعات سد «میان تنگ» و تخصیص اعتبار ملی برای اجرای فاضلاب شهری ملکشاهی باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: مشکلات شهرستان سیروان نیز از جمله عدم تملک اراضی، مستحدثات و ابنیه روستاهای حوزه سد سیمره شامل روستاهای چم‌شیر، چم‌روته، چم‌جنگل، ظهیری، سرکان و ورگچ، فرسودگی شبکه آب شرب شهرستان، تنش آبی در برخی روستاها و لزوم تسریع در حفر چاه، ناکافی بودن تجهیزات و ماشین آلات آبفا و عدم برخورداری شهرستان سیروان از پست برق نیازمند توجه است.

وزیر نیرو در پایان به اقتضای هر کدام از درخواست های مردمی که توسط فلاحی در این وزارتخانه پیگیری شد، دستورات لازم را به مدیران مربوطه صادر کرد./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار