کد خبر: ۱۱۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 07 July 2023

سرگئی کاتیرین، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه از افزایش ۲۰ درصدی تجارت با ایران خبر داد و گفت انتظار دارد حجم تجارت تهران و مسکو در سال‌های آینده 10 برابر شود.
روابط ایران و روسیه در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است. علاوه بر منافع مشترک، دو کشور با تهدیدهای مشترک زیادی نیز مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سرگئی کاتیرین، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه گفت: تجارت دوجانبه میان روسیه و ایران در سال ۲۰۲۲ با ۲۰ درصد افزایش به ۴.۹ میلیارد دلار رسید. انتظار داریم که در سال‌های آینده این تجارت به ۴۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی تاکید کرد: شرکت‌های روسیه علاقه زیادی برای ورود به ایران دارند. ایران یک پل ارتباطی برای تجارت با خاورمیانه، جنوب و جنوب شرق آسیا است. ایران تجربه منحصربه‌فردی از سال‌ها فعالیت در میان تحریم‌های غرب دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه ادامه داد: در حال حاضر شرایط لازم برای تقویت همکاری‌ها با ایران تقریباً در همه زمینه‌ها، از کشاورزی گرفته تا فناوری‌های پیشرفته، انرژی، مهندسی، نساجی و گردشگری وجود دارد. سرمایه گذاری متقابل، همکاری در مناطق ویژه اقتصادی ظرفیت بالایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار