استاندار همدان گفت: جهانی شدن هگمتانه اهمیت بسیاری در تبادلات فرهنگی و تغییر نگاه گردشگران دنیا به کشور ایران دارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 21 June 2023

استاندار همدان گفت: جهانی شدن هگمتانه اهمیت بسیاری در تبادلات فرهنگی و تغییر نگاه گردشگران دنیا به کشور ایران دارد.

به گزارش تابناک همدان از تسنیم، قاسمی‌فرزاد استاندار همدان صبح امروز در بازدید روند اجرایی ساماندهی منظر شهر برای ثبت جهانی هگمتانه ‌اظهار داشت: آنچه به عنوان دستاورد جهانی در پرونده هگمتانه مطرح است این موضوع می‌باشد که با ثبت جهانی این اثر فاخر تاریخی اطلاع‌رسانی جهانی از تاریخ ایران زمین، هویت، تمدن و هگمتانه 3000ساله خواهد شد.

وی افزود: با اینکه فرصت کمی برای استان باقی مانده اما در بازدید امروز عملیات اجرایی رضایتبخش دیده شد که با الزام سرعت‌بخشی بیشتر به طور قطع در یکی دو هفته آینده شرایط بهتر و مطلوب‌تر خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان پای کار جهانی شدن همدان با ثبت جهانی هگمتانه هستند، بیان کرد: در جلسه 10 روز پیش ستاد ثبت جهانی مقرر شد تا هر هفته چهارشنبه ها در کنار تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان، شهرداری، میراث فرهنگی و… از ساعت 5 صبح بازدید هفتگی انجام شود تا روند ساماندهی و عملیات اجرایی سرعت بیشتری گرفته و‌ موانع برطرف شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: با استقرار مشاور متخصص در زمینه میراث فرهنگی و ثبت جهانی آثار تاریخی با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی انتظار‌ داریم مواردی که مشاور به آن تاکید می‌کند بررسی و مشکلات برطرف شود.

وی در پایان تاکید کرد: نسبت به قبل وضعیت مسیر گردشگری سایت هگمتانه از میدان مرکزی تا میدان هگمتانه رضایت‌بخش است اما هنوز با رضایت کامل و صد‌درصدی فاصله داریم که لازم است همه یک دست شده و درصدد تسهیل شرایط اقدام کنیم.

گفتنی است،این بازدید از ساعت 5 صبح امروز چهارشنبه آغاز و با رصد محورهایی از خیابان بوعلی، اکباتان، خیابان تختی و کوچه‌های مجاور، محوطه سرگذر، کاروانسراهای قرار گرفته در مسیر ثبت جهانی و مسجد جامعه همدان خاتمه یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار