کد خبر: ۱۱۱۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹ 21 June 2023

جناب آقای محسنی بندپی، نماینده محترم مردم نوشهر و چالوس وکلاردشت و کجور

آن روزی که برای جبران کسری بودجه دولت، قانون مالیات بر ارزش افزوده و درآمد مردم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب می شد، سکوت کردید...! لااقل امروز اگر وقت نمودید سری به ادارات مالیات شهرستانهای تابعه بزنید تا اوضاع این ملت را از نزدیک نظاره نموده، شاید لااقل صدای اعتراض کاسبان و  بازاریان منطقه را به گوش مسئولین برسانید.

آقای محسنی، مالیات بر درامد نه مالیات بر گردش مالی دستگاه های کارتخوان!!!
در طول چند ماه گذشته، قیمت حاملین انرژی همچون: برق و گاز و آب و همچنین تلفن و تعرفه و عوارض شهرداری و... از سوی نهادهای دولتی چندین برابر شده است...! قیمت اجاره بهای مغازه ها نیز سر به فلک کشیده، اجناس و مواد اولیه مغازه ها نیز روزانه افزایش قیمت پیدا می کنند و کاسب بدبخت باید تمام درامد و سودش را صرف خرید اجناس جدید برای عرضه نماید...!
مگر کارمند و نظامی و کاسب بازار با وجود تحریم ها و تورم سنگین جامعه چقدر درامد دارند که اینچنین مالیات پرداخت نماید...؟

چه دستهایی پشت پرده است که حتی بر خلاف کلام و شعار سال رهبر فرزانه انقلاب که امسال را سال: مهار تورم و رشد تولید نام گذاری نموده اند را تبدیل به مهار تولید و اشتغال و رشد تورم بدل نموده اند...!
در واقع دولتها بوجود می ایند تا از نظام بازار و کسب و کار مردم حمایت کنند و جلوی سودجویان که منجر به سقوط بازار می گردند را بگیرند. نه اینکه با اتخاذ سیاستهای نادرست توسط مسئولین غیر کارشناس، منجر به بیکاری، کاهش قدرت خرید، افزایش سرسام آور هزینه و تورم غیر منطقی بر بازار اقتصادی گردند و سنگینی مالیات نیز بر دوش مردم ان هم در دوره رکود اقتصادی کشور، فشار مضاعفیست که در نهایت به رکود و تورم بیشتر وخاموشی چراغ کاسبان بازار منجر می گردد.
ظاهرا بودجه نویسان اقتصادی دولت و برخی از نمایندگان ملت، خودشان چون از اقشار ضعیف جامعه نیستند! با مشکلات این اقشار آشنایی ندارند...! این روش مالیات گیری بجای اینکه فشار را از دوش ملت کم کند و تحریم ها را خنثی نماید؛ به خنثی سازی مردم منجر خواهد شد و جبران هزینه های دولت از محل اخذ مالیات سنگین بر پیکره نیمه جان ملت تنها به فقر فراگیر و رکود و بیکاری بیشتر دامن خواهد زد که عواقب ناگوار اجتماعی از جمله: تعطیلی مغازه ها و فروپاشی خانواده ها را به دنبال خواهد داشت. بهتر ان است تا به جای فشار مالیاتی بر اقشار جامعه و بنگاه های اقتصادی کوچک، از کسانی که فرارهای مالیاتی کلان دارند و به کسی هم پاسخگو نیستند، حق این مردم را بگیرید.

دکتر سعید حق پرست، تحلیلگر سیاسی اجتماعی

ترنم ~ صدای مردم شمال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار