کد خبر: ۱۱۱۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱ 20 June 2023

نخستین فروند از نسل جدید کشتی‌های تجاری روسیه دقایقی قبل در بندر نوشهر پهلو گرفت که به اعتقاد کارشناسان نتیجه دیپلماسی اقتصادی دولت مردمی سیزدهم در حوزه روابط خارجی بوده که گام به گام به بار می نشیند و با ادامه این روند آینده نوید بخشی را برای کشور و استان مازندران رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا، دیپلماسی فعال اقتصادی منطقه‌ای دولت آیت‌الله رئیسی و در ورای آن برگزاری دومین مجمع اقتصادی کشورهای ناحیه کاسپین در روسیه در سال گذشته، اکنون انگاره‌های ویژه‌ای را در کشور به وجود آورده و مازندران نیز به‌دلیل برخورداری از شرایط خاص اقتصادی و زیرساختی، می‌تواند نقش خاصی در افزایش تبادلات تجاری ایفا ‌کند.

حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در هر نشست اقتصادی به ویژه در منطقه، نمود عینی تغییر نگاهی است که در دولت سیزدهم به روابط بین‌الملل و دیپلماسی انجام شده است. نگاهی که «اولویت در ارتباطات خارجی را از غرب به منطقه و کشورهای همسایه تغییر داد و «دیپلماسی متوازن»، «منطقه گرایی» و «توسعه دیپلماسی اقتصادی» را به عنوان سه اصل برنامه‌ریزی‌های دولت اعلام کرد تا در سایه آن بتواند حراستی حداکثری از منافع ملی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار