رئیس کمیته امداد شهرستان محمود آباد گفت: در سال ١۴٠١ تعداد ١٢سری جهیزیه به ارزش ٨۴۹ میلیون تومان به‌ نوعروسان تحت حمایت اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 31 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، عزیزا... عباس پور اظهار داشت: در سال ١۴٠١ تعداد ١٢سری جهیزیه به ارزش ٨۴۹ میلیون تومان به‌ نوعروسان تحت حمایت اهدا شد.

وی افزود : جهیزیه اهداء شده از نوع  کالاهای اساسی شامل : یخچال؛ تلویزیون؛ ماشین لباسشویی؛ اجاق گاز؛ چارو برقی؛ فرش و... بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان محمود آباد بیان داشت: تمامی نوعروسان دوره های آموزشی از قبیل: احکام؛ نماز؛ بهداشت فردی؛ خود مراقبتی؛ حفظ و تحکیم بنیان خانواده؛ آیین همسر داری و تربیت فرزند؛ ازدواج آسان  و بهنگام و... را با تامین هزینه‌ها از سوی امداد سپری نمودند.

عباسپور تصریح کرد: این نهاد همواره امور توانمندسازی زوج های جوان را در اولویت فعالیت های خود بر می شمارد و نوعروسانی که جهیزیه دریافت نموده‌اند برای ایجاد کسب و کار و رونق بخشی به وضعیت اقتصادی خانواده می توانند از وام خوداشتغالی با بهره بانکی ۴ درصدی بهره مند گردند و چنانچه همسرش فاقد شغل باشد؛ زوجین بصورت مجزا و یا تواما" می توانند از وام خود اشتغالی نیز بهره مند شوند.

وی همچنین افزود: برای سامان بخشی بیشتر به وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار جوان زیر پوشش که مجدداً ازدواج نمایند بسته های تشویقی نظیر: اهداء جهیزیه؛ وام اشتغال و خدمات اجاره مسکن بمدت یک سال هم ارائه می گردد.

رئیس کمیته امداد شهرستان محمودآباد گفت: در این شهرستان ۱۵۰۰ خانوار تحت حمایت هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار