جانشین فرمانده نداجای ناوگان جنوب؛
جانشین فرمانده نداجای ناوگان جنوب بیان داشت: جمهوری اسلامی با بهره مندی از سه هزار کیلومتر مرز دریایی در جهان مطرح است و برخورداری از این نعمت الهی نقش مهمی در جایگاه سیاسی اجتماعی اقتصادی ایران در سطح جهان دارد. :
کد خبر: ۱۱۰۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸ 31 May 2023

  به گزارش تابناک ایلام؛ دریادار جلیل مقدم افزود : از مهم ترین و اساسی ترین مولفه های قدرت نظامی هر کشوری دسترسی به دریا و آب های آزاد و در ایران اسلامی نیز عمده ناوگان دریایی ناوگان جنوب کشور است و ناوگروه های اعزامی کشور به ماموریت های دریایی از سوی بنادر جنوبی عزام می شوند.

وی گفت : منطقه دوم ولایت دریایی ما با ۱۰ هزار نفر در جاسک باعث امنیت آن منطقه شده است و یکی از مولفه های قدرت دریایی ساخت بنادر و اسکله ها و در راستای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در چند سال اخیر گام های موثری از جمله در سواحل مکران برداشته شده است.

جلیلی مقدم ادامه داد : امروز ایران اسلامی از ظرفیت زیردریایی‌های تاکتیکی مدرن و پیشرفته بهره مند و به اذعان آمریکایی ها یکی از مولفه های قدرت ایران همین زیردریایی ها بوده و تکنولوژی های مدرنی در حوزه موشک های هوشمند زیردریایی و دریایی در کشور بومی سازی شده است.

وی افزود : اولین دریانوردی دهه هشتادی های کشور در ماموریت هشت ماهه اخیر انجام شد و میانگین سنی افراد شرکت کننده در این دریانوردی دوره کره زمین ۳۰ سال بود و ناوگروه نظامی ۸۶ وحشی ترین و متلاطم ترین دریاها و اقیانوس ها را پیمود و در این ماموریت دریانوردان از نرم افزار ویژه ای ساخته نخبگان حوزه صنعت و دانشگاه که وضعیت آب و هوایی را به صورت لحظه ای رصد و گزارش می کند، بهره بردند.

وی مطرح کرد : پیام روشن این دریانوردی طولانی مدت و موفقیت آمیز به دشمنان این بود که ناوگان دریایی ایران اسلامی در هر جایی که تشخیص دهد، مقتدرانه و در امنیت کامل توان حضور و پهلوگیری را دارد و فرزندان دلیر ایران اسلامی در نیروی دریایی چشمان بینای ملت ایران اسلامی در دریاها هستند و با اقتدار در برابر هر تجاوزگری می ایستد./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
به چه مناسبتی اومده بود ایلام؟؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار