کد خبر: ۱۱۰۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 14 May 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت تحقق شعار سال 1402 در روز چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 با حضور دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در دفتر این معاونت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که مدیران حوزه پژوهش و فناوری و معاونان پژوهشی دانشکده‌های علوم اقتصادی و اداری، حقوق و علوم سیاسی و مهندسی و فناوری حضور داشتند، دکتر امیرمنصور طهرانچیان معاون پژوهشی دانشکده علوم اقتصادی و اداری به تشریح مسایل اقتصادی استان با ارایه آمارهای رسمی ملی و بین‌المللی در مقایسه با وضعیت کشور پرداخت که از جمله مسایل مطرح‌شده می‌توان به نرخ تولید، نرخ تورم، توزیع شاغلان در بخش‌های مختلف، مدیریت منابع و هرم سنی اشاره کرد.

در ادامه جلسه، دکتر قاسمی ضمن اشاره به نقش کلیدی دو شاخص رشد تولید و مهار تورم در تعیین جایگاه و وضعیت اقتصادی هر کشور، بر درایت مقام معظم رهبری در انتخاب این موضوع به عنوان شعار سال تاکید نموده و خواستار هم افزایی بیشتر میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهت حل مشکلات استان شد.

هم‌چنین معاونان پژوهشی دانشکده‌ها و سایر حاضران در این نشست به بیان نظرات خود پیرامون موضوع ارایه‌شده پرداختند که ازجمله مهم‌ترین موارد طرح شده، تاکید بر لزوم پرداختن به عارضه‌یابی و بیان دلایل اصلی وضعیت کنونی، اشاره به راهکارها و راه حل‌ها، دیده‌شدن نقش مسایل فناورانه و نوآورانه بود. ارایه برنامه‌ها جهت برگزاری نشست‌ها از دیگر موضوعاتی بود که توسط معاونان پژوهشی دانشکده‌های حاضر در جلسه مطرح گردید و مورد تبادل نظر اعضا قرار گرفت. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار