مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از راه اندازی سه دهکده مهارتی در استان از محل مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری و در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 12 October 2015
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از راه اندازی سه دهکده مهارتی در استان از محل مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری و در آینده ای نزدیک خبر داد.

داوود ناصری امید روز دوشنبه در نشستی خبری با خبرگزاری های استان، ضمن گرامیداشت چهارمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه مصوبات این سفر در حوزه فنی و حرفه ای را پنج مصوبه عنوان کرد.

وی ادامه داد: سه مصوبه آن مربوط به احداث سه دهکده مهارتی در شهرستانهای هرسین، سنقروکلیایی و اسلام آبادغرب می شود که پس از مدتها رکود خوشبختانه طی یکسال اخیر با سرعت بالایی انجام و ساختمان دهکده های هرسین و سنقروکلیایی آماده بهره برداری شده و فقط بحث خرید تجهیزات آن باقی مانده است.

ناصری امید میزان اعتبار هزینه شده برای احداث ساختمان دهکده مهارتی شهرستان سنقروکلیایی را 36 و ساختمان شهرستان هرسین را 34 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت 80 درصدی ساخت دهکده مهارتی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: تاکنون برای این پروژه بالغ بر30 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه در ادامه تجهیز مرکز هایتک این سازمان به مبلغ 30 میلیارد ریال را از دیگر مصوبات سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه عنوان و یادآور شد: با این مبلغ 10 کارگاه مستقر در این مرکز تجهیز و در اختیار کارآموزان قرار گرفته است.

ناصری امید همچنین با اشاره به آغاز به ساخت ساختمان جدید مرکز هایتک کرمانشاه، آن را از مصوبات ریاست جمهوری گذشته دانست و افزود: زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در کنار اداره کل خریداری و کار هم اکنون با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد ریال برای ساختمان جدید مرکز هایتک کرمانشاه هزینه شده است گفت: برای بهره برداری از این پروژه به 130 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

ناصری، بازسازی مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ها را از دیگر مصوبات سفر رهبری عنوان کرد و گفت: این کار به صورت نیمه کاره انجام شده و تاکنون مراکز شماره یک، دو سه شهر کرمانشاه، قصرشیرین، سنقروکلیایی، پاوه و گیلانغرب مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: تامین اعتبار این کار برعهده سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور است که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال مراکز دیگری در استان را نیز بازسازی کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار