نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت:همه ما باید در راه توسعه علم تلاش کنیم و افتخارمان خدمت به جمهوری اسلامی باشد.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 29 April 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیت الله مصطفی علما در همایش دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه افتخار همه ما باید خدمت به نظام جمهوری اسلامی باشد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بعد از ورود به ایران، یکسال دانشگاه ها را برای اینکه سر و سامان یابند، تعطیل کرد، دانشگاه همچنین مورد توجه خاص و ویژه مقام معظم رهبری است. 

وی با بیان اینکه مهمترین شعار انقلاب از دانشگاه آغاز شد، افزود: موقعیت بالا و جایگاه ویژه ای که بریتانیا کسب کرد و سال ها بر کشوری همچون هندوستان سلطه یافت از علم ودانش و آگاهی بود که مردم ٱن کشور داشتند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اولین سوره ای که بر پیغمبر نازل می شود صحبت از قرائت و قسم به قلم است، تصریح کرد: بوعلی سینا فارابی و.. امثال این شخصیت های والا را ندیده ایم اما قلم آن ها برای ما مانده و از آن استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس کلام الهی در قرآن، علم، آگاهی و دانش جایگاه انسان را ارتقا می بخشد، ادامه داد: امام علی (ع) هم علم را گنج می خواند، امام خمینی (ره) هم در این راستا به عبارت "بچه مسلمان" اشاره می کند که مفاهیم زیادی به همراه دارد، یعنی دانشگاه ها و اساتید ما بچه مسلمان باید تحویل دهند.

وی گفت: باید گنج و علم را داشته و تمام کارهای ما متکی بر دانش باشد، یکی از مواردی که استعمار به آن توجه دارد، ناآگاه بودن ما است. 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اصل کتاب های آسمانی مختلف برای آگاهی است،خاطر نشان ساخت: مفاهیم قرآن و کتب آسمانی .. باید در وجود انسان پیاده سازی شود و انسان را کامل کند و هنگامی انسان نزدیک به کامل است که در مقابل قدرت ها می ایستد.

وی با بیان اینکه دانشگاه های ما کارهای بسیاری می توانند انجام دهند و در رأس امور هستند، تصریح کرد: اکنون بیشتر سفرای ما از همین دانشگاهیان هستند.

آیت الله علما تاکید کرد: ما به آیندگان مدیون هستیم و باید برای آن ها نیکی بر جای بگذاریم، چرا که ممکن است توانایی تشخیص و تمییز نداشته باشند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار