استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام نسبت به تعیین تکلیف کشتارگاه دام استان در صورت عدم همکاری و عمل به تعهدات توسط مالک کشتارگاه برای فعال سازی این واحد هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 18 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در بازدید از کشتارگاه دام استان ایلام با بیان اینکه عدم فعالیت این کشتارگاه نوعی دهن کجی به مردم و امکانات دولتی است، بر تعیین تکلیف این مجموعه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: باتوجه به استفاده مالک کنونی این کشتارگاه از امکانات دولتی و دریافت تسهیلات از بیت المال باید به تعهدات کاری خود پایبند باشد.

استاندار ایلام افزود: قصابان غیرمجاز باید نسبت به ذبح احشام خود در کشتارگاه ترغیب و مجاب شوند و مردم نیز برای حفظ سلامت خود از خرید گوشت مورد نیازشان از این قصابی های بین راهی اجتناب کنند.

بهرام نیا با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در کشتارگاه صنعتی شهر ایلام وجود دارد، یادآور شد: این کشتارگاه با توجه به امکانات و تجهیزاتش یکی از مجهز و پیشرفته ترین کشتارگاه های کشور و در غرب کشور نیز کم نظیر است.

وی ادامه داد: در این کشتارگاه با توجه به ظرفیت امکان ذبح یک هزار راس دام سبک و سنگین در یک شیفت وجود دارد.

استاندار ایلام اضافه کرد: ذبح غیر مجاز دام و بیماری های ناشی از ذبح غیر بهداشتی، سلامت محیط زیست و انسان را به هم می زند.

بهرام نیا تاکید کرد: وضعیت کنونی استان در حوزه کشتار دام به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی در کنار معابر و ورودی برخی شهرهای استان توهین به شخصیت و فرهنگ مردم است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار