کد خبر: ۱۰۹۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳ 04 April 2023

به گزارش تابناک مازندران از سایت خبری کمیته امداد،محمدمهدی تقی پور ، سرپرست کمیته امدادامام (ره)شهرستان رامسر گفت: در راستای رفع مشکل ازدواج نیازمندان و کمک به زوج های جوان تحت حمایت یکی از خدمات این نهاد پرداخت کمک هزینه ازدواج می باشد که سال گذشته (1401) مبلفی بالغ بر 1میلیارد و 64میلیون تومان به زوج های جوان مددجو توسط شهرستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اهدای جهیزیه و هدیه داماد از سرفصل های کمک هزینه خدمات ازدواج می باشد در سال گذشته به 8نفر هدیه ازداوج (به تازه داماد ها) و 20نفرجهیزیه(نوعروسان نیازمند) تحت حمایت پرداخت شده است، افزود: پرداخت کمک هزینه ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در جهت حفظ و تحکیم بنیاد خانواده و آشنایی زوج های جوان با مهارت های زندگی آموزش هایی در قالب آموزش نوعروسان و دامادهای جوان به صورت مجزا برای این افراد برگزار شده است.

در کنار خدمات جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند، خدمات جهیزیه زنان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد و ارائه کمک هزینه ازدواج به پسران نیازمند، خدمات راهنمایی و مشاوره قبل از ازدواج نیز به جوان کم برخوردار ارائه شده تا آن‌ها بتوانند برای آغاز زندگی خود برنامه ریزی کنند.

شایسته ذکر است در رامسر بیش از 1864 خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار