کد خبر: ۱۰۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 11 October 2015
امام‌جمعه ایلام گفت: عزاداری‌ها باید با دستور ائمه مطابقت داشته باشد و مداحان به محتوای مداحی‌ها توجه کنند.

به گزارش تابناک ایلام،حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در نشست شورای عمومی آبدانان اظهار کرد: یکی از فرهنگ‌های غنی اسلام که در نظام اسلامی ایران نیز واضح است، فرهنگ ایثار و شهادت است که در رگ‌های جوانان این نظام جاری است و هرلحظه که رهبر معظم انقلاب فرمان دهند، برای دفاع از کیان اسلامی و جان‌فشانی درراه آرمان‌های امام راحل (ره) و این انقلاب حاضرند.

وی اظهار کرد: مسئولان و کارگزاران باید به واژه‌هایی که رهبر انقلاب در سخنان خود به کار می‌برند، توجه کنند چراکه رهبری با موضع‌گیری و سخنان خود در مباحث پیش روی این نظام، فرهنگ اصیل اسلامی را معرفی می‌کنند.

لطفی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: یکی از جنبه‌های فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت است که پایه‌های نظام را قوی کرده است تا جایی که نظریه‌پردازان غربی از قدرت این کشور که همان ایثار و شهادت است در هراسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در بهبود مسائل فرهنگی کشور و جامعه، صریح کرد: فلسفه شورای فرهنگ عمومی، مدیریت و ساماندهی فرهنگ عمومی است که باید یکی فرهنگ مدون تعریف‌شده در چارچوب مقررات و دستورات دینی، فضای جامعه را در برگیرد و آنچه که در جامعه ترسیم می‌شود، فرهنگ دینی و اسلامی باشد.

لطفی در این نشست، اربعین را فرصت مناسبی برای معرفی استان ایلام دانست و گفت: مسئولان و اقشار مختلف مردم با همدلی و همکاری هم همچون حماسه سال گذشته، در پذیرایی از زائرین و خدمت‌رسانی به آنان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین حاجیلری» - امام‌جمعه آبدانان در این نشست به برپایی ایستگاه پذیرایی شهرستان آبدانان در مهران اشاره کرد و گفت: شهرستان آبدانان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا همچون سال گذشته با برپایی ایستگاه پذیرایی در مهران، دین خود را نسبت به امام حسین (ع) ویارانش ادا کند.

«مجید عسگری» - فرماندار آبدانان هم به تلاش مردم آبدانان برای پذیرایی از زائران مسیر مهران اشاره و تصریح کرد: امسال درصدد ایجاد جایگاهی باشکوه‌تر در مهران برای پذیرایی از زائران هستیم.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در گردهمایی مشترک مسئولین و اعضای هیئات مذهبی، امناء مساجد، مداحان و عوامل اجرایی محرم شهرستان آبدانان،‌ انقلاب اسلامی را برآیندی از قیام عاشورا دانست و گفت: با همان انگیزه امام حسین (ع)، معمار کبیر انقلاب، انقلاب را هدایت کرد و ملت ایران به‌مانند اصحاب امام حسین (ع) به ندای امام امت لبیک گفتند و این انقلاب را پدید آوردند.

وی افزود: عزاداری‌ها باید با دستور ائمه مطابقت داشته باشد و مداحان به محتوای مداحی‌ها و اشعار توجه کرده و آن‌ها را در شأن و مقام امام حسین (ع) و یارانش بیان کنند.

امام‌جمعه ایلام، عاشورا را مکتب حیاتی انقلاب و محتوایی بودن محافل محرم را یکی از مهم‌ترین نکات ارزنده برای حضور جوانان دانست و تأکید کرد: مداحان از منابع مورد تأیید استفاده کنند و مبانی صحیح اسلام به همگان معرفی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه جوادالائمه شهرستان آبدانان گفت: حوزه علمیه یک فرصت مناسب برای جوانان طلبه است که علوم دینی را فراگیرند.

لطفی در ادامه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، تحول عظیمی در حوزه‌های علمیه نسبت به قبل از پیروزی انقلاب ایجاد شد و استقبال جوانان از حوزه‌های علمیه در سه دهه بعد از انقلاب نشان از اهمیت والای معارف دینی نزد جوانان و تلاش آنان برای فراگیری علوم دینی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نیازمند مبلغان آگاه، دانا و سیاستمند است، تصریح کرد:‌ امید دشمن به ایجاد خلأ بین روحانیت است که شما جوانان طلبه با تأسی از معارف الهی، جای طلاب بزرگ دین مبین اسلام را پرُ کرده و مبلغان خوبی برای معارف اسلامی باشید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار