مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: ۸۹ درصد استان ایلام را منابع طبیعی تشکیل داده است و کلیه همکاران در جهت حفاظت از این عرصه ها به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 27 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان در  نشست تعاملی رئیس کل بازرسی با مجموعه همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار داشت: عرصه های منابع طبیعی متعلق به تمام جامعه و مردم می باشد و منابع طبیعی به عنوان سربازان انفال وظیفه مراقبت و نگهداری از آن را برعهده دارد.

وی افزود: ۸۹ درصد استان ایلام را منابع طبیعی تشکیل داده است و کلیه همکاران در جهت حفاظت از این عرصه ها به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه منابع طبیعی می باشد.

رئیس کل بازرسی استان نیز در این نشست با بیان اینکه بازرسی یک سازمان نظارتی زیرمجموعه قوه قضاییه است که هدف اصلی آن توجه به اجرای صحیح قوانین است، اظهار داشت: وظیفه بازرسی حمایت و صیانت از کارکنان و همکارانی است که وظیفه قانونی و شرعی خود را به جا می آورند.

اصلانی با اشاره به جایگاه ویژه منابع طبیعی در توسعه اقتصادی و اجتماعی خاطر نشان کرد: استفاده مطلوب از این منابع می تواند ضامن ماندگاری و توسعه پایدار باشد و بی توجهی به آن از بین رفتن این منابع را به دنبال خواهد داشت.

وی بهره برداری از منابع طبیعی به شیوه های غیرقانونی با هدف سودجوئی را یکی از تهدیدات جدی برای منابع طبیعی دانست و در همین ارتباط تأکید کرد: افراد سودجو برای دستیابی به اهداف خود، از روش های مختلفی استفاده می کنند و یکی از این روش ها برقراری ارتباط و نفوذ در سیستم اداری است که در این خصوص نقش بارزسی در جلوگیری از تخلفات و به تبع آن کاهش فساد اداری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

این مقام مسئول به بیان مأموریت های پیش روی این اداره در رابطه با اقدامات پیشگیرانه پرداخت و در همین ارتباط یادآور شد: یکی از اقدامات مهم و راهبردی این اداره نظارت و بازرسی به هنگام از واحدهای تابعه و بخش های مختلف در راستای پیشگیری از انحرافات احتمالی می باشد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار