استاندار کرمانشاه گفت: برای ایجاد اشتغال و توسعه استان، بخش گردشگری باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 24 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدطیب صحرایی، در نشست شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، با اشاره به آمار بالای بیکاری استان، عنوان کرد: شاید برای ایجاد اشتغال در استان راه‌های بسیاری وجود داشته باشد، اما اگر بخواهیم عالمانه‌تر کار کنیم باید به ظرفیت‌های استان توجه داشته و براساس آن پیش برویم.

وی به ظرفیت های استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: کرمانشاه بیش از چهار هزار اثر تاریخی دارد و در انواع حوزهای گردشگری از جمله گردشگری تاریخی، گردشگری طبیعی، گردشگری دفاع مقدس و گردشگری سلامت حرف برای گفتن دارد، لذا می توان گفت گردشگری از گلوگاه‌های اثرگذار در ایجاد اشتغال در استان است.

وی افزود: برای توسعه استان و ایجاد اشتغال، در کنار بخش‌های صنعت، تجارت، کشاورزی و ...، باید بخش گردشگری مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در فضای گردشگری استان باید بیشتر تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه به تاکید بر توجه به حوزه گردشگری در استان در مصوبات سفر مقام معظم رهبری، سفر رییس جمهور و نظرات کارشناسی مدیران استان هم اشاره کرد و گفت: این امر نشان می دهد که انتخاب حوزه گردشگری بعنوان محور اصلی توسعه استان براساس یک سلیقه شخصی نیست، بلکه براساس ظرفیت های استان در این حوزه است.

صحرایی با بیان اینکه برای توسعه بخش گردشگری استان باید یکسری کارهای سلبی و ایجابی بصورت توامان صورت گیرد، عنوان کرد: باید کرمانشاه را زیباتر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه معتادین متجاهر و زباله گردها که خود معلول عواملی نظیر بیکاری و... هستند آسیبی است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم، گفت: رسیدگی به احوال این عزیزان کاری حاشیه ای نیست، بلکه امری ضروری است که از 10 روز آینده با ایجاد مقدماتی، آن را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: تک تک مدیران استان در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر و زباله گردها موظفند از هر ظرفیتی که در مجموعه خود دارند استفاده کنند و با تمام توان پای کار باشند.

صحرایی به تعهداتی که مدیران استان در پاسخ به پرسش‌های 10 گانه‌اش در خصوص تحولاتی که در دستگاه تحت مدیریتشان رخ خواهد داد اشاره کرد و گفت: تحقق یا عدم تحقق آنچه که مدیران تعهد داده‌اند، به همراه ماموریت‌هایی که به آنها محول می‌شود، ملاک ارزیابی عملکرد مدیران استان در نیمه بهار سال آینده خواهد بود.

در این نشست پاسخ‌های مدیران استان به پرسش‌های 10 گانه استاندار کرمانشاه در جلسه 28 دی ماه شورای اداری استان نیز ارئه شد که براساس آن توجه به حوزه گردشگری مهمترین پیشنهاد مدیران برای توسعه استان بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار