معاون سیاسی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام از اجرای طرح یاری‌گران زندگی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن از اهداف اجرای طرح است.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 21 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدسبحان حسنی  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مدیران در سطح کشور، کاهش نرخ اعتیاد به مواد مخدر است که در این راستا مهمترین و اثرگذارترین موضوعات بحث درمان و مقابله است.

وی با بیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین اصل در بحث مبارزه با مواد مخدر است، افزود: علاوه بر اقداماتی که در گذشته در این حوزه انجام شده اقدامات جدیدی نیز در دستور کار قرار گرفته است که امیدوارم این اقدامات در کاهش میزان اعتیاد به مواد مخدر اثر گذار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اجرای طرح یاری‌گران زندگی در مدارس استان، تاکید کرد: این طرح با هدف آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی شده که آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر این طرح مهم را اجرا کرده است و انتظار است میزان بازخورد و اثرگذاری پیش‌بینی شده، حاصل شود.

حسنی اضافه کرد: ایجاد مراکز جامع صیانت و توانمندسازی بهبود یافتگان می‌تواند از ابتلای مجدد و گرایش جوانان به مواد مخدر جلوگیری کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خواستار تسریع در راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ در استان شد و گفت: کمیته ماده ۱۶ بازدید میدانی و صورتجلسه و پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار و راه اندازی این مرکز را انجام دهد.

حسنی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر در ایام نوروز، افزود: در ایام نوروز استان پذیرای مهمان از سایر استان‌های کشور است و باید شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی در زمینه جمع‌آوری معتادان و نگهداری آنان در مراکز تعیین شده اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار