امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شهدای روحانی استان اختر تابناک جهاد و مجاهدت هستند ، گفت: شهدا بالاترین جایگاه را در نزد خداوند دارند و جهاد نظامی توام با جهاد علمی و بینش جایگاه این مجاهدت را افزون می کند.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 15 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در اولین یادواره شهدای روحانی و طلبه و بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی (ره) اظهار داشت: ارزش کار مجاهدی که در راستای حفظ عقاید خود تلاش کند، از مجاهدت نظامی بیشتر است و با توجه به اهمیت مجاهدت عقیدتی، جایگاه علمای دین بسیار ارزشمند است.

وی افزود: شهدای روحانی و طلبه در زمره عالمان دین محسوب می شوند که در هر دو عرصه جهاد نظامی و جهاد علمی و دینی مجاهد فی سبیل الله بوده اند ، علمای شیعه در طول تاریخ رخت جهاد بر تن کرده و قلم و بیان آنها برای جهاد تبیین و آگاهی بخشیدن به جامعه و نجات ملت از گرداب گمراهی بوده است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمن می‌داند برای رسیدن به اهداف شوم خود و ضربه زدن به اسلام و تشیع باید روحانیت را از میدان خارج کند و بر این اساس هجمه های سنگینی بر علیه روحانیت در فضای مجازی و حقیقی برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: باید نقش روحانیت دارای روحیه زهد و خدمتگذاری این قشر به جامعه و تلاش آنها برای نجات همنوعان در طول تاریخ تشیع و در انقلاب اسلامی، در سختی های جنگ و بمباران و حوادث دیگر برای مردن تبیین و نهادینه شود.

وی سپس به جایگاه والا و ارزشمند آیت الله حیدری ایلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله حیدری ایلامی با سبک زندگی زاهدانه و وارسته خود الگو و اسوه جهاد و ولایتمداری برای روحانیت برای همه دوران هاست و اولین مجتهدی بود که با شرایط سخت زمان شاه موفق به تاسیس حوزه علمیه و تربیت و طلاب و روحانیون متعدد شد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ایشان مدیریت هدایت مجاهدان و بسیج عمومی مردم در زمان جنگ را در استان ایلام را بر عهده گرفت و به عنوان اولین مجتهد با پوشیدن لباس رزم در برابر رژیم بعثی ایستاد و با حضور میدانی خود و تشکیل خط پدافندی اولین ضربه را با انسجام عشایر به دشمن بعثی وارد کرد.

به گزارش ایرنا، از ۱۰۳ نفر طلاب حوزه های علمیه استان در دوران دفاع مقدس ۸۷ نفر لباس رزم بر تن کردند و اسلحه به دست گرفتند و با دشمن جنگیدند و سهم طلاب و روحانیون ایثارگر استان ایلام ۱۳ شهید، سه نفر آزاده و ۲۴ نفر جانباز است که بر بر اساس جمعیت و درصد تعداد روحانیون، بیشترین درصد جمعیت ایثارگر طلبه و روحانی کشور متعلق به ایلام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار