معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه دلیل افزایش قیمت مرغ گوشتی در استان کرمانشاه را عرضه مازاد بر نیاز استان در ماههای قبل خصوصاً تابستان اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 10 October 2015
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه دلیل افزایش قیمت مرغ گوشتی در استان کرمانشاه را عرضه مازاد بر نیاز استان در ماههای قبل خصوصاً تابستان اعلام کرده است.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس بهرام خانی با بیان مطلب فوق در جلسه کارگروه کارشناسی ستاد تنظیم بازاراستان کرمانشاه افزود: مرغ از جمله محصولاتی است که بیشتر سر سفره مردم مشاهده می‌شود، زیرا قیمت گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز کمتر بوده و تمایل مردم به مصرف آن بیشتر است.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ  در ماه اخیر  تصریح کرد: عدم تعادل عرضه و تقاضای مرغ، قیمت نهادها مثل ذرت، کنجاله سویا، افزایش قیمت جوجه‌ریزی و قرار گرفتن در اعیاد قربان و غدیر باعث افزایش افزایش  قیمت مرغ در استان شده است.

وی گفت:  به منظور متعادل کردن قیمت بازار گوشت مرغ حدود 100 تن مرغ منجمد در سطح استان عرضه شده که تاکنون 17 تن آن توسط مردم خریداری شده است.

خانی افزود: گوشت مرغ منجمد کیفیت بالایی دارد و برای افزایش میزان خرید مردم نیازمند فرهنگ سازی بوده و باید این محصول را به جامعه بیشتر معرفی کنیم.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بر حمایت از واحدهای تولید کننده‌ گوشت مرغ  در استان کرمانشاه تاکید کرده و خاطرنشان کرد: قیمت گوشت مرغ تولیدی باید مناسب با هزینه‌های تولید کننده باشد تا مرغداران استان دچار ضرر و زیان نگردند.

خانی با اشاره به اینکه اقدامات اساسی و تاثیرگذار می‌تواند ثبات قیمت گوشت مرغ  در استان کرمانشاه را در پی داشته باشد، افزود: باید با مشورت و کار کارشناسی قیمت گوشت مرغ هم برای مصرف کننده و هم تولیدکننده به صرفه باشد.

وی گوشت مرغ تولیدی استان کرمانشاه را با کیفیت دانسته و افزود: سال گذشته ما توانستیم در استان مرغ بدون استفاده از آنتی بیوتیک را تولید و روانه بازار مصرف کنیم که محصولی سالم است.

خانی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا باعث نوسان قیمت گوشت مرغ در بازار می‌شود، تصریح کرد: باید با متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار مصرف، قیمت گوشت مرغ به رقم مناسبی برسد.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی شده تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه در سال جاری حدود 65 هزار تن برسد که بیشتر از نیاز استان بوده و می‌توان علاوه بر تامین نیاز استان، به سایر استانها هم عرضه شود.

در ادامه این جلسه مهندس علی اصغر بهمنی پور مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر با توجه به سرانه مصرف خانواده‌ها، نیاز ماهیانه استان به گوشت مرغ حدود 3200 تن است.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به ظرفیت واحدهای مرغداری استان و نیاز مصرف کننده‌ها، در هیچ دوره زمانی با کمبود مواجه نبوده‌ایم.

مدیر تنظیم بازار و محصولات کشاورزی و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ارتباط قیمت مرغ با قیمت نهاده‌ها را مهم دانسته و گفت: ذرت و کنجاله سویا که حدود 50 درصد هزینه‌های تولید را به خود اختصاص می‌دهد در سه سال اخیر حداقل افزایش قیمت را داشته است.

بهمنی پور با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه  برای متعادل کردن بازار قیمت گوشت مرغ با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت پشتیبانی امور دام برنامه‌ریزی دقیقی را تدوین و عملی کرده است.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی و متعادل کردن عرضه و تقاضای بازار مرغ مصرفی را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه طرحهای ستاد تنظیم بازاراستان برای تنظیم بازار گوشت مرغ طی دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت انجام شده، تصریح کرد: اقدامات کوتاه مدت شامل برگزاری جلسه با دست‌اندرکاران تولید و عرضه مرغ؛ تخصیص 100 تن گوشت مرغ منجمد داخلی جهت توزیع در سطح استان، اطلاع رسانی گسترده جهت خرید مرغ منجمد در سطح تعاونی مصرف ادارات و اتحادیه‌های تعاون روستایی و فروشگاهها، افزایش جوجه‌ریزی و... اعلام کرد.

بهمنی پور اقدامات بلند مدت را حمایت و پشتیبانی از مرغداران، تجهیز کشتارگاههای صنعتی طیور به دستگاه سورتینگ، راه‌اندزی خط 02 در کشتارگاه طیور بهاران، برنامه‌ریزی صادرات مستمر گوشت مرغ، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی یک واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت مرغ و مدیریت تولید مرغ بدون آنتی بوتیک بیان کرد.

وی دیگر اقدامات را کمک به استمرار تولید گوشت مرغ تحت نظارت دو زنجیره تولید استان، پیگیری حداقل 100 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت مرغداران، ترویج کاهش مدت پرورش مرغ، رعایت سایز استاندارد در مرغ عرضه شده به بازار، کاهش تلفات و ضریب تبدیل ارتقاء شاخص تولید مرغ، خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ، استمرار فعالیت اکیپ‌های نظارت بر کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار، نظارت بر کشتارگاه‌ها و پیگیری مصوبات کمیته کارشناسی نظارت بر فروش و توزیع مرغ بیان کرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه که با حضور فعالان تولید و عرضه گوشت مرغ در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، مدعوین به بیان نظرات و پیشنهادات  خود پرداخته و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مدیران عضو گروه کارشناسی ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه پاسخ‌های لازم را ارائه کردند و تصمیمات لازم نیز جهت ارائه به ستاد مرکزی تنظیم بازار اتخاذ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار