انتظار ما از دولت و مجلس این است که ما را در تعیین حقوق بازنشستگان محض قانون ببینند و به آنچه در قانون ۴۱ و ۹۶ و ۱۱۱ سازمان آمده توجه شود
کد خبر: ۱۰۸۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 05 January 2023

به گزارش تابناک مازندران از ایلنا، عبدالله یحیایی در دومین روز از یازدهمین گردهمایی و اردوی آموزشی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد: قوانین سازمان تامین اجتماعی به طور جدی نیازمند بازنگری است چرا که در آن زمان نگارش اولیه تشکل‌هایی وجود نداشت و امروز تشکل‌ها حلقه‌های واسط حاکمیت و سازمان و مردم هستند و لذا ضرورت دارد تا بازنگری انجام شود.

وی افزود: ما نگران آینده سازمان هستیم چرا که در برخی موارد بی‌خیالی و فشل بودن در وصول مطالبات سازمان از دولت مشاهده می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور حقوقی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: سالها است از مطالبات چند صدهزار میلیارد تومانی سازمان از دولت می گذرد و پرداخت نشده و ساختار بدنه مدیریتی سازمان هیچ اقدام موثری در این بخش انجام نداده و مطالبات اصل طلب، خسارت تاخیر که ده‌ها برابر اصل طلب است و خسارت معوض که سازمان پرداخت کرده است، همچنان باقی است.

وی با بیان اینکه خواسته ما از نمایندگان مجلس است که در این بخش مطالبه‌گری کنند، یادآور شد: دولت قدرت فاحش در سازمان دارد و وصول مطالبات سازمان از دولت باید مورد توجه قرار گیرد و نمایندگان‌مجلس در این بخش ورود و چاره جویی کنند.

یحیایی افزود: سازمان باید به حلقه های واسط تشکیلاتی توجه کند و آرامش امروز سازمان در قبال مطالبات و فشارهای مختلف به دلیل وجود تشکل ها است که ضرب گیر سازمان شده‌اند.

وی گفت: اگر تاب آوری و تحمل از بین برود دودش به چشم مدیران سازمان خواهد رفت و باید به مطالبات بازنشستگان و بیمه شدگان توجه شود.

مشاور حقوقی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران خاطر نشان کرد: انتظار ما از دولت و مجلس این است که ما را در تعیین حقوق بازنشستگان محض قانون ببینند و به آنچه در قانون ۴۱ و ۹۶ و ۱۱۱ سازمان آمده توجه شود.

یحیایی گفت: شبهه افکنی تیم اقتصادی دولت در این خصوص همانی بود که بلایی را بر سر دولت آورد که ۶ ماه تمام قشر عظیمی از جامعه را در مقابل دولت مردمی قرار داد.

مشاور حقوقی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران یادآور شد: درست اندیشی و افکار سالم شما اگر نبود اتفاقات ناگواری در کف خیابان می‌افتاد که فقط و فقط به دلیل شبهه افکنی تیم اقتصادی دولت بود.

وی گفت: مزدمان را گره به تئوری‌ها و دکترین ناقص و تجربه نشده تیم اقتصادی دولت واگذار نکنند چرا که قانون تکلیف برقراری مزد و کم و زیاد کردن را تعیین کرده و ما حرفی بالاتر از قانون نداریم. در اجرای این موضوع و تعیین مزد کارگران و حقوق مستمری بازنشستگان به قانون توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار