از ابتدای سال تاکنون ۹۶۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در قالب ۳۴ هکتار در استان همدان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 28 December 2022

از ابتدای سال تاکنون ۹۶۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در قالب ۳۴ هکتار در استان همدان شناسایی شده است.

به گزارش تابناک همدان، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی همدان گفت: ۴۱۹ پرونده برای زمین‌های تغییر کاربری داده شده استان در محاکم کیفری تشکیل و ۸۱ مورد حکم قطعی قلع و قمع صادر شده است.

هوشنگ کرمی افزود: در سال ۱۳۷۴ قانون حفظ کاربری زراعی تصویب شد که بر مبنای آن هرگونه تغییر کاربری اراضی و باغی مگر بنابر ضرورت و تشخیص ممنوع است.

او تأکید کرد: تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در کشور اراضی قابل کشت خیلی کم و در بهترین حالت ۱۰ درصد از اراضی را شامل می‌شود که بخش عمده آن هم کشت دیم است، گفت: اگر در بخش خاک با مشکل مواجه شویم به مراتب بیشتر از مشکلات آب است چرا که ۸۵ درصد از محصولات غذایی از خاک تهیه می‌شود.

کرمی تصریح کرد: ۳۰۰ تا یک هزار سال طول می‌کشد که یک سانت خاک تشکیل شود، بنابراین محافظت از خاکی که با گذشت میلیون‌ها سال تهیه شده ضروری است.

این مسئول از شهروندان خواست هر گونه گزارش تخلفات را از طریق گشت ۱۳۱ یا گزارش‌های مردمی به جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار