مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: واحد بیمه‌گر کنگاور با ضریب پوشش بیمه‌ای حدود ۵۰۰ نفر رتبه برتر استان را در سال گذشته از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 26 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محسن رشیدی‌اقدم» در جلسه ستاد بیمه روستایی و عشایری کنگاور که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با توضیح جامعه هدف صندوق بیمه روستاییان، افزود: تمام کسانی که در حوزه‌های مشاغل فصلی مشغول به کار هستند، رانندگان برون شهری و حمل بار، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کشاورزان ساکن شهر، عشایر، روستاییان، شاغلان حوزه صنایع دستی، زنبورداران، کارکنان شرکت‌ها و مراکز وابسته به مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام پزشکی، افراد عضور تعاونی‌ها، مربیان و حافظان قرآن؛ بخشی از جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

وی در خصوص سه خدمت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه، اضافه کرد: بازنشستگی، پرداخت حقوق از کارافتادگی و همچنین بازماندگان از جمله سه مزیت این بیمه برای جامعه هدف است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در ادامه گفت: در این نوع بیمه در راستای رفاه و عدالت اجتماعی، دولت نقش کارفرما را دارد و ۷۰ درصد حق بیمه را متقبل می‌شود و ۳۰ درصد حق بیمه باقی‌مانده را مردم پرداخت می‌کنند.

رشیدی‌اقدام در توضیح صرفه اقتصادی صندوق بیمه روستاییان در پرداخت، افزود: با کمترین مبلغ حداقل ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در یک سال می‌توان زیر پوشش این بیمه اجتماعی قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه مجوز جذب ۲۱ هزار مجوز جدید برای استان کرمانشاه اخذ شده است، اظهار داشت: میزان تخصیص برای شهرستان کنگاور یک هزار و ۷۰۰ نفر است.

در پایان لوح تقدیری از سوی مدیرعامل صندوق بیمه روستایی عشایری کشور به فرماندار کنگاور اهدا شد.

کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار