رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید گوشت قرمز در پی افزایش قیمت های ناگهانی، گفت: کشتار غیرمجاز دام از تبعات افزایش قیمت است که نیازمند رسیدگی جدی است.
کد خبر: ۱۰۸۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 26 December 2022

حسن آمویی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به رکود بازار و کاهش چشمگیر خرید مردم اظهار کرد: گوشت گوسفند با افزایش قیمت زیادی همراه بوده و متاسفانه چند روز است که کشتار گوسفند نداریم.

وی این افزایش قیمت را حدود ٧٠ الی ٨٠ هزار تومان در هر کیلوگرم (گوشت گوسفندی) نسبت به دو هفته گذشته اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم دام زنده ١٢٠ الی ١٢۵ هزار تومان است که در قصابی ها و برای مصرف کننده حدود ٢۵٠ هزار تومان خواهد بود.

رئیس اتحادیه قصابان ادامه داد: هر کیلوگرم گوشت گوساله با استخوان ١٩٠ الی ٢٠٠ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله بدون استخوان هم ٢۵٠ الی ٢۶٠ هزار تومان به فروش می رسد.

وی علت افزایش قیمت ناگهانی گوشت گوسفند را صادرات بی موقع دانست و تصریح کرد: صادرات اگر چه موجب ارز آوری می شود اما اگر بی موقع باشد منجر به بی نظمی در بازار و افزایش قیمت می شود.

وی خرید گوشت از سوی مردم را با افت ٣٠ درصدی همراه دانست و گفت: به علاوه کشتار غیر مجاز هم از دیگر اتفاقات نامطلوبی است که در پی افزایش قیمت های این چنینی بروز می کند.

ٱمویی در ادامه به آماری اشاره کرد که نشان از کشتار دوبرابری گاو به صورت غیر مجاز نسبت به کشتارگاه ماهیدشت طی روز های گذشته داشت و خاطر نشان کرد: متاسفانه کشتار غیر مجاز دام منجر به شیوع بیماری ها و آسیب های مختلف به مردم می شود که نیازمند رسیدگی جدی است. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار