کارفرمایان غیردولتی می‌توانند خود و اعضای خانواده را زیر پوشش حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 21 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تامین اجتماعی این استان گفت: کارفرمایانی که برای کارگران خود لیست حق بیمه ارسال می‌کنند، با ارایه درخواست و عقد قرارداد، نسبت به درج نام خود در این لیست به عنوان کارفرما در ستون شغل نسبت به بیمه‌پردازی اقدام کنند.

رسول چراغ سحر با بیان اینکه حداکثر سن کارفرمایان متقاضی در زمان درخواست ۵۵ سال است افزود: چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن یادشده باشد، پذیرش درخواست وی مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن تعیین شده است.

وی ادامه داد: مدیرعامل و اعضای هیات‌های مدیره کارگاه‌های دارای شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می‌کنند نیز می توانند از مزایای بیمه بهره مند شوند.

چراغ سحر بیان کرد: متقاضیان با ارایه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق، نسبت به درج نام خود در لیست کارگاه‌ها همانند سایر بیمه‌شدگان اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ماهیت اختیاری این نوع بیمه، نرخ پرداخت حق بیمه این افراد مطابق ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی برابر با ۲۷ درصد است.

به گفته وی، همه کارفرمایان مشمول این نوع بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و بازماندگان، خدمات درمانی و کمک هزینه وسایل کمک پزشکی بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار