دیدار مدیرکل منابع طبیعی با مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدسصورت گرفت ؛
در دیدار مدیرکل منابع طبیعی با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر ضرورت هم افزایی دو دستگاه در راستای اجرای ماموریت های ذاتی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد
کد خبر: ۱۰۸۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 20 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ روز گذشته مدیرکل منابع طبیعی استان به اتفاق معاونین این دستگاه مهم در دیدار با مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس بر هم افزایی دو دستگاه در تبیین و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.

 

مدیر کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام ؛ با اشاره به تعییر رهبر معظم انقلاب اسلامی از فرهنگ دفاع مقدس گفت : فرهنگ دفاع مقدس قله افتخار و هویت زایی ملت ایران است که نگاه و عمل به این فرهنگ می تواند منجی کشور در تمامی بحران ها باشد.

سرهنگ پاسدار محمدحسین فولادی گفت ؛ اهتمام تمامی دستگاهها و هم افزایی آنان به تعمیق و ترویج آموزه های مکتب شهادت و ایثار یک وظیفه دینی و میهنی و تکلیفی قانونی بر عهده تمامی دستگاههای اجرایی است .

 

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش فرهنگ ایثار و شهادت در تقویت مولفه های مدیریتی افزود: دفاع مقدس بزرگترین دانشگاه مدیریت کشور قلمداد می شود که مدیران با بهره گیری از فرهنگ ات می توانند امورات حوزه مدیریتی خود را براساس آن بنا نهاده و به سر منزل مقصود برسانند.

 

وی بیان داشت؛ غفلت از آموزه های دفاع مقدس به شکل گسست نسلی در کشور نمایان شده که آثار آن در رویدادهای تلخ یکی دو ماه اخیر پدیدار شد .

سرهنگ فولادی ادامه داد : بازگشت به این آموزه ها و تبیین آن در بین نسل جوان و نوجوان کشور می تواند نقشه ها و طرح های پنهان و آشکار دشمن برای قرار دادن این نسل در مقابل انقلاب را نقش بر آب خواهد کرد.

 

سرهنگ فولادی در ادامه با اهمیت صیانت از عرصه های طبیعی بعنوان یک تکلیف ملی اظهار داشت: با عجین نمودن فرهنگ ایثار با فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بعنوان یک مولفه توسعه‌ای استان می توان بدرستی از عهده حفظ این میراث گرانبها برآمد.

 

در ادامه این دیدار مدیرکل منابع طبیعی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت خود گفت : تعامل با بسیج و سپاه در راستای عمل به وظایف ذاتی خود در صیانت و توسعه عرصه های طبیعی استان راهبرد قطعی ماست .

 

پیرزادنیا با اشاره به نقش سپاه و بسیج در مواجهه با مشکلات کشور اظهار داشت : در تمامی مقاطع تاریخی کشور ،هرگاه مردم انقلابی   میدان دار شده اند ،مشکلات همچون یخی در مقابل خورشید ذوب شده اند. 

 

وی افزود : در این دوره بنا داریم از ظرفیت بسیج و پایگاه‌های مقاومت در صیانت از عرصه های طبیعی استان بهره گیری نماییم چرا که این نهاد مقدس بارها امتحان خود را پس داده است .

 

مدیرکل منابع طبیعی توسعه عرصه های طبیعی در راستای خدمت به مردم را یک تکلیف انقلابی قلمداد کرد و گفت : توسعه دوبرابری مناطق گردشگری طبیعت محور همچون پارک چغاسبز و ایجاد پارک مشابه در شهرستان ها در دستور کار قرار دارد.

 

وی بیان داشت : در ایام اربعین بیش از ۱۲ هزار نفر از زائرین اربعین در پارک جنگلی چغاسبز اسکان داده شدند،که این موضوع بعنوان الگویی موفق در دیگر شهرستان ها عملیاتی خواهد شد.

 

به گفته پیرزادنیا ،ایجاد پارکهای طبیعی اسکان در مناطق مختلف استان صمن خدمات دهی به مردم این مناطق می‌تواند بخش قائل توجهی از بار ترافیکی و ازدحام جمعیتی مهران در ایام اربعین را تقلیل دهد.

 

در پایان این دیدار ،مدیران دو دستگاه بر توسعه همکاری ها و هم افزایی بیشتر بمنظور بهره مندی از امکانات و ظرفیت های دو دستگاه در اجرای ماموریت های ذاتی تاکید کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار