بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹ 05 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

ریاست محترم جمهور به گیلان سفر می کند
به گزارش تابناک گیلان، ایرج ندیمی ظهر امروز در دیدار با امیر محمدپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهار کرد: بهبود فضای مطالعه در استان نیازمند همت تمام مسئولان است.
وی تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را مهم‌ترین خواسته فرهنگی نمایندگان گیلان عنوان کرد و افزود: موضوع مذکور در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به گیلان مطرح می‌شود.
ندیمی توسعه کتابخانه‌های عمومی را از خواسته‌های نمایندگان مردم گیلان در مجلس دانست و بیان کرد: کتاب و کتابخوانی می‌تواند نقش مهمی در افزایش اطلاعات افراد داشته باشد.

واحد مسکونی برای مدد جوی صومعه سرایی
به گزارش تابناک گیلان، ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری یک واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای «لادمخ» صومعه سرا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این خانه به زنی جوان هدیه داده شد که در روستای مذکور همسرش را از دست داد و همراه پسر 13 ساله‌اش در زیر چادر هلال‌احمر در شالیزار روستای خود زندگی می‌کرد و روزگار را به سختی و با کمک همسایگان می‌گذراند.
شورا و اهالی روستای لادمخ که تاب تحمل دیدن چنین صحنه‌ای رقت‌بار برای انسانی از جنس خود را نداشتند درد این زن را به گوش مسئولان شهرستان رساندند و بعد خانه‌ای در روی زمین اهدایی یک فرد خیر و هزینه زکات مردم برای شهربانو ساخته شد و او امروز از چادرنشینی به خانه‌نشینی رسید.

به گزارش تابناک گیلان، نمایندگان فوتبال استان گیلان در ادامه رقابت های لیگ دسته سوم کشور، یک پیروزی ، دو تساوی و یک شکست کسب کردند.
مسوول روابط عمومی هیات فوتبال گیلان روز پنجشنبه در این خصوص گفت : درهفته دهم رقابت های فوتبال لیگ دسته سوم کشور، تیم رهپویان رضوانشهر به برتری رسید ، شهرداری فومن و شهرداری لنگرود برابر رقبای خود به نتیجه تساوی دست یافتند و چوکای تالش مغلوب حریفش شد.

مجتبی پوربخش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تیم فوتبال رهپویان رضوانشهر در خانه به مصاف تیم محیا سوادکوه رفت که در نهایت موفق شد با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دهد .
وی اظهار کرد: تیم فوتبال شهرداری لنگرود دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته سوم کشور برابر مقاومت تهران به تساوی یک بر یک دست یافت و شهرداری فومن دیگر نماینده این استان مقابل تیم دریای بابل به تساوی بدون گل رسید.
وی ادامه داد : تیم فوتبال چوکای تالش دیگر نماینده گیلان نیز در این رقابت ها ، به مصاف تیم عمارت گرگان رفت که در نهایت با نتیجه دو بر یک مغلوب حریف خود شد.

به گزارش تابناک گیلان، رییس شبکه دامپزشکی بندر آستارا گفت : یکهزار و 550 قطعه مرغ زنده غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف در ایستگاه بازرسی سه راهی قلعه آستارا کشف و ضبط شد.
بهرام پورضرب روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار مرغ زنده از دو خودرویی که از مسیر شهرستان اردبیل به مقصد آستارا حمل می شد کشف و ضبط شد.
وی با تقدیر از ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی قلعه آستارا ، اضافه کرد: دو فرد غیر بومی قصد عرضه این مقدار مرغ های غیر بهداشتی را در رستوران ها و آشپرخانه های شهری داشتند که شناسایی شدند.
وی با اشاره به اینکه عرضه این مرغ های آلوده برای مصارف انسانی ممنوع می باشد ، اظهار کرد: این مرغ های غیر بهداشتی با هدف جلوگیری از اشاعه بیماری های ویروسی و میکروبی معدوم شدند.

به گزارش تابناک گیلان، رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا گفت : در بهمن ماه امسال 46 متخلف اقتصادی با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان آستارا معرفی و جریمه شدند.
بیژن خالق وردی پور روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : در بهمن ماه امسال دو هزار و 267 مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی توسط بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا به عمل آمد.
وی اضافه کرد : این بازرسی ها با هدف اعمال سیاست تنظیم بازار ، اصلاح نظام توزیع با محوریت عدالت گستری نظارت بر واحدهای توزیعی ، تولیدی و خدماتی به صورت جدی اجرا می شود.
وی اظهار کرد : متخلفان به میزان 27 میلیون و 993 هزار ریال از سوی اداره تعزیرات حکومتی جریمه شدند. 

به گزارش تابناک گیلان،تیم فوتبال ملوان بندر انزلی میزبان سپاهان اصفهان می‌شود.در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال از ساعت 15.30 روز جمعه 15 اسفند ماه جاری تیم فوتبال ملوان انزلی در ورزشگاه تختی این شهر به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود.
ملوان و سپاهان تاکنون در تاریخ لیگ برتر 25 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم سپاهان 12 و ملوان 4 پیروزی بوده و 9 دیدار دو تیم نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
در هشت فصل گذشته سپاهان به تیم شکست‌ناپذیر در انزلی تبدیل شده و در سال‌های رویارویی با ملوان در زمین انزلی پنج بار پیروزی و سه تساوی را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند و از این رو رقیب سرسختی برای ملوانی‌ها محسوب می‌شود.
ملوان بندر انزلی با 21 امتیاز در مکان یازدهم جدول لیگ قرار دارد و سپاهان اصفهان جزو تیم‌های مدعی صدرنشین محسوب شده و در جایگاه چهارم این جدول است.

به گزارش تابناک گیلان،بارش باران در جلگه و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر گیلان موجب کاهش محسوس دمای این استان شده است.
بارش باران در مناطق روستایی کندسربی یالان، گزافرود و رضامحله کلاچای این شهرستان را در بر گرفت و موجب افت شدید و کاهش 10 درجه‌ای دما شده است.
همچنین بارندگی که در بیشتر شهرها و نقاط مختلف گیلان از شب گذشته آغاز شده، همچنان با شدت ادامه دارد و در مناطق سردسیر با برف همراه است.

به گزارش تابناک گیلان،وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت فوت پرستار گیلانی در اثر حادثه تصادف یک دستگاه آمبولانس، پیام تسیلتی صادر کرد.
در پیام سید حسن قاضی زاده هاشمی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، آمده است : نام پرستار، زیبنده انسان های فرشته صفتی است که ایمان ، دانش ، تلاش و محبت شان آرام بخش جسم و جان خسته بیماران است. 
در بخش دیگری از این پیام تسلیت آمده است: کار در این حرفه که به رنگ عشق مزین شده ، عاشقانی را می طلبد که نجات جان انسان ها سخن اول و آخرشان باشد، در این مسیر اما گاه وقوع حادثه ای، غمی جانکاه بر روح یکایک ما می نشاند.

به گزارش تابناک گیلان، مراسم تشییع پیکر پاک شهید والامقام «فرهاد خوشه‌بر» یکی از پاسداران تیپ تکاور میرزا کوچک خان این شهرستان و مدافع حرم از ساعاتی پیش همزمان با ایام جانسوز فاطمیه (س) با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان در لنگرود آغاز شد.
پیکر این شهید در گلزار شهدای لنگرود خاک‌سپاری می‌شود.
شهید «فرهاد خوشه‌بر» از پاسداران تیپ تکاور میرزا کوچک خان لنگرود بود که برای دفاع از حرمین به ماموریت رفت و در مبارزه با متجاوزان تروریست تکفیری به درجه رفیع شهادت نایل آمد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار