مدیرعامل شرکت گاز ایلام؛
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: به‌ منظور جلوگیری از ورود کالای غیراستاندارد به پروژه‌های گازرسانی استان، در نیمه نخست امسال ۲۲ هزار و ۶۳۰ عدد اتصالات پلی‌اتیلن و فولادی کنترل کیفی شدند.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 14 November 2022

به گزارش تابناک  ایلام؛ محمود کشاورز با اشاره به اینکه ۷۳ هزارو ۹۴۷ انشعاب علمک شهری و روستایی در این مدت نشت یابی شده است، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، ۴۵ هزارو ۲۲۳ انشعاب شهری و ۲۸ هزارو ۷۲۴ انشعاب روستایی نشت یابی شده است.

وی افزود: شرکت گاز استان در راستای بهره برداری ایمن و پیشگیری از حوادث احتمالی، به صورت مستمر نسبت به انجام عملیات نشت یابی خطوط و شبکه توزیع گاز اقدام می کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: در این مدت ۱۸۵ هزارو ۵۰۰ متر لوله پلی‌اتیلن خریداری شده توسط پیمانکاران توسط بازرسان فنی این شرکت کنترل کیفی گردیده که در این مدت شاهد نصب کالای بدون کیفیت و غیر استاندارد در پروژه ها نبوده ایم.

کشاورز ادامه داد: به‌ منظور جلوگیری از ورود کالای غیراستاندارد به پروژه‌های گازرسانی استان، در نیمه نخست امسال ۲۲ هزار و ۶۳۰ عدد اتصالات پلی‌اتیلن و فولادی کنترل کیفی شدند.

وی با بیان اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، برای جلوگیری از نصب کالای غیر استاندارد می‌شود، گفت: واحد بازرسی فنی با حضور فعال و انجام بازرسی در سطوح مختلف شامل مراحل تولید، خرید و نصب تجهیزات و قطعات با انجام تست‌های عملکردی، احتمال بکارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر استاندارد را به حداقل رسانده‌ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام عنوان کرد: وجود نشتی در خطوط لوله و تأسیسات گازی به دلایل مختلفی از جمله خوردگی، سایش، آسیب های مکانیکی، عیب‌های باقی مانده از زمان ساخت و بلایای طبیعی به وجود می‎‌آید، پایش مستمر و ارزیابی نشت گاز از خطوط لوله و تأسیسات گاز باعث جلوگیری از بروز حوادث می شود.

وی بیان داشت: با انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر تأسیسات، ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت این سرمایه ملّی نیز جلوگیری می شود.

کشاورز ارتقاء ضریب ایمنی و افزایش امنیت شبکه های گاز طبیعی را از اهداف این نشت یابی ها عنوان کرد و اظهار داشت: نشت یابی در خطوط تغذیه، شبکه شهری و روستایی در جهت استفاده ایمن مشترکین از گاز طبیعی و افزایش ضریب اطمینان شبکه های توزیع و تغذیه گاز طبیعی در شهرها و روستاهای استان ایلام انجام می شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار